ikkeenjij36 Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 hallo allemaal heb even een vraag met betrekking tot mijn thuissituatie. ik wil graag met als wok de t55 met de 4 bekende satposities. de bedoeling is om met 2 kabels naar een twintuner in de huiskamer(merk/type nog niet bekend) en dan met 1 kabel naar boven voor 3 ontvangers om daar het signaal te splitsen met switch(uncommited/comitted?). vraag1:is dit mogelijk? vraag2:wat voor materialen heb ik daar voor nodig? vraag3:blijft het signaal sterk genoeg dan? dit ivm omdat ik nu 1 kabel heb liggen naar boven waar nu ook 3 tv's op aangesloten zijn en er maar ruimte is om maar 1 kabel te leggen naar boven toe en zodoende niet elke ontvanger apart van signaal te voorzien is vanaf de schotel. graag jullie advies hierover. alvast bedankt voor jullie hulp/advies. Triax 64 cm op een 3 poot statief met een multifeedrail met satposities astra 1+2+3 en hotbird dit alles op de SAB TITAN 1 en elke week mee in de vrachtwagen door heel europa
Ventura Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 Ik zal dan 4 quattro lnbs nemen icm een 17/8 multiswittch.
sattv4iedereen Geplaatst: 15 juli 2012 Geplaatst: 15 juli 2012 bijkomende vraag,moeten alle 3 de ontvangers tegelijkertijd spelen,of niet?ik denk dat ze niet alle 3 tegelijkertijd kunnen spelen met 1 kabel Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
ikkeenjij36 Geplaatst: 15 juli 2012 Auteur Geplaatst: 15 juli 2012 bijkomende vraag,moeten alle 3 de ontvangers tegelijkertijd spelen,of niet?ik denk dat ze niet alle 3 tegelijkertijd kunnen spelen met 1 kabel neen niet alle 4 tegelijk maar het zal voorkomen dat de ontvanger in de huiskamer aan staat en 1 of 2 boven. Triax 64 cm op een 3 poot statief met een multifeedrail met satposities astra 1+2+3 en hotbird dit alles op de SAB TITAN 1 en elke week mee in de vrachtwagen door heel europa
Sprietje Geplaatst: 19 juli 2012 Geplaatst: 19 juli 2012 Beste ikkeenjij36 In de kop schrijft je dat het om 4 satelliettunes gaat maar in feite zijn het er 5 omdat de satelliettuner beneden een twintuner is. Zoals @Ventura al schrijft, zou je een 17/8 multiswitch moeten nemen. Hierop kunnen de lnb’s van de 4 satellieten op aangesloten kunnen worden en kunnen 8 satelliettuners aangesloten worden. Je zou hiervoor kunnen nemen de EMP Centauri MS17/ 8PIU-6 V10, zie: http://www.emp-centauri.cz/products.php?id_kateg=5&id_pkateg=14&id=249 Ik zie die al voor 136 euro te koop. Nu zul je zeggen, dat is best een prijzige switch maar je moet je bedenken dat je dan geen quad-lnb’s hoeft te nemen maar terecht kunt met quattro-lnb’s die aanzienlijk goedkoper zijn. Bovendien kosten vier fatsoenlijke 4/1 diseqc-switches ook niet weinig. Ik zie een Inverto Black Premium Quattro IDLB-QUTL40-PREMU-OPP al voor 10 euro te koop staan.
Aanbevolen berichten