-
Items
34.468 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
335
Inhoudstype
Profielen
Forums
Store
Alles dat geplaatst werd door Sprietje
-
Breedbandversterkers geven alleen maar ellende bij zwakke signalen.
-
Ja Cees, zo'n horizontale arm dat schreef ik op zaterdag om 21:16 al.
-
Er bestaat nog een 7 elem. Band III antenne (DAB+) (Nedis - ANORV80ME). Helaas zit de mastbevestiging net voor de reflector dus eigenlijk niet verticaal te gebruiken. Als je die verticaal wilt gebruiken, dan zou je de vierkante draagarm zeker een halve meter moeten verlengen zodat de reflector ruim voor de mast komt te staat. Die 2 elementen extra zullen toch wel wat extra versterking geven. Kost maar €20,- incl. verzendkosten.
-
De zonkracht was 20 jaar geleden ook al 10 of 11 in Spanje maar dat zal in Griekenland niet veel anders zijn.
-
Er wordt heel veel goedkope waardeloze coax verkocht. Daarom vroeg ik wat er op gedrukt staat want de kans op Copper Clad Steel was groot en bleek dus ook zo. Edision heeft bij mij een hele slechte naam. Hier een Edision lnb na 2 jaar in de Spaanse zon.
-
De Koka 9TS is UV-bestendig (zie fabrieksspecificaties) en is geschikt voor buitengebruik. Hij zit al meer dan 20 jaar bij mij in Spanje elke dag in de volle zon en nog geen enkele verharding laat staan scheurtjes en is per meter te koop voor een schappelijke prijs.
-
Grote flutkabel die Edision. CCS rommel, opgedampt ijzerdraad. Geeft bij 200Mz 17,2dB verlies per 100 meter. Neem de Koka 9TS, die heeft slechts een verlies van 8,0dB per 100 meter, minder dan de helft dus. Je hebt bijna 1dB meer signaal met die Koka 9TS.
-
Welke coax gebruik je precies? Geef eens op wat er om de paar decimeter op de coax is gedrukt.
-
- De Franse DAB is verticaal gepolariseerd. - De versterker van Wittenberg versterkt alleen de VHF-band (DAB+) en is uitgerust met een 4-krings filteropbouw en is 10dB regelbaar. Echt dus een antenneversterker specifiek voor DAB en van Duitse makelij. De 5volt voeding wordt meegeleverd.
-
Tja, beste SouLGuY Het klopt helemaal wat ceesv schrijft maar daar moeten wel wat kanttekeningen bijgeplaatst worden. Vroeger toen de FM-signalen horizontaal gepolariseerd waren, kon je makkelijk hele grote Band III antennes kopen. Nu de DAB+-signalen verticaal gepolariseerd zijn, wordt dat een stuk lastiger. Je kunt als je bijv. een 5 elem. DAB+-antenne hebt, de mastbevestiging niet halverwege de antenne zetten want dan verstoort de mast de signalen. Je ziet dan tegenwoordig ook minder lange DAB+-antennes waarbij de mastbevestiging helemaal aan de achterzijde zit. Dan kun je moeilijk nog 8-elements antennes gebruiken. Dat kan wel als je aan de mast eerst een horizontale buis monteert van ongeveer een meter lang en daar de antenne aan bevestigd maar dat wordt een hele toestand (zie bijlage 1). Dat is leuk als je op het platte land woont maar in de bebouwde kom wordt dat een hele installatie. Nu heeft Technisat nog wel een 6-elem. DAB+ antenne maar die krijgt niet zo’n beste beoordeling. Ik neem aan dat jij een Wittenberg DAB+-antenne hebt. In feite zijn die DAB+-antennes gewoon band III antennes. Tja, de antenne zo hoog mogelijk plaatsen en goed uitrichten zijn belangrijke zaken maar wil je het niet al te kolossaal maken, zou ik toch een antenneversterker proberen om de kabelverliezen te compenseren. Ik zou zeker geen breedbandversterker nemen maar Wittenberg heeft een speciale DAB+ versterker, de Wittenberg Antennen 103087 DAB+ 20 dB. Je moet hem vlak bij de antenne zetten in een waterdichte doos en 5 volt voeding geven. Waarschijnlijk heb je dan net dat beetje betere signaal zodat je het signaal van Lille wel continue goed kunt ontvangen.
-
Het zijn inderdaad lnb's die beter in een museum thuis horen dan op een schotel. Ik zie dat de 2e lnb van links een Philips SX719QS is, een van de eerste lnb die op de markt kwamen (zie bijlage 1). De meest rechtse lnb is een oude donkergrijze Alps, ook uit het museum (zie bijlage 2). De vier linkse lnb zijn voor de Astra 28,2, 23,5, 19,2 en 13e. De twee rechtse zijn voor satellieten die in het westen staan. De lnbs staan zeker niet centraal. Er is hier zeker geen WF-calculator gebruikt want dan hadden ze veel meer naar rechts gestaan. Omdat de 23,5-lnb zo ver naar links staat, heb je veel minder signaal dan mogelijk is. Sinds de Astra 3B vervangen is door de Astra 5B, is het signaal zwakker geworden. Ik zou de lnb's opnieuw op de rail verdelen. Gebruik je die twee westelijke lnb's nog, zo niet, plaats dan alleen de Astra 28,2, 23,5, 19,2 en 13e volgens de calculator, dan komen ze mooi in het midden te staan en heb je veel meer signaal.
-
Welke splitters worden bij Ziggo geleverd?
Sprietje reageerde op Miauw's onderwerp in Ziggo, Telenet, Delta
-
Welke splitters worden bij Ziggo geleverd?
Sprietje reageerde op Miauw's onderwerp in Ziggo, Telenet, Delta
"schoenmaker, blijf bij je leest", dat zou ik ook zeggen Old Satterand. De POA-550 is een bandfilter en geen splitter. -
Welke splitters worden bij Ziggo geleverd?
Sprietje reageerde op Miauw's onderwerp in Ziggo, Telenet, Delta
Als je geen gebruik maakt van de radiosignalen op de kabelaansluiting, dan kun je deze splitter gewoon gebruiken. -
Welke splitters worden bij Ziggo geleverd?
Sprietje reageerde op Miauw's onderwerp in Ziggo, Telenet, Delta
Nee, de POA 01-UPC is een signaalsplitter die de gehele frequentieband (5-2000Mz) splitst en dat gaat natuurlijk gepaard met signaalverlies (4dB), zie afbeelding. -
Welke splitters worden bij Ziggo geleverd?
Sprietje reageerde op Miauw's onderwerp in Ziggo, Telenet, Delta
Moet het radio en TV-signaal niet gesplitst worden? Maar wat wil je eigenlijk splitsen? Bijv. naar 2 tv-aansluitingen of naar data, radio en tv? -
Hier aan de Costa Calida in Spanje de Euro 95 €1,324, diesel €1,449.
-
Canal Digitaal haalt RTL-Duitsland uit zenderlijst
Sprietje reageerde op Sprietje's onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
De F1 in Monaco is ook gewoon te bekijken met VPN op de Zwitserse zender SRF. -
Canal Digitaal haalt RTL-Duitsland uit zenderlijst
Sprietje reageerde op Sprietje's onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
Ik zit nu gewoon naar de F1 uitzending te kijken op RTL-Duitsland. Ja in SD zoals dat al jaren is. Maar op de tv met ingebouwde satellietontvanger die autoatisch steeds de nieuwe zenderlijst inlaadt niet want daar hebben ze voorkeuzekanaal 114 gewoon weggehaald. -
Canal Digitaal haalt RTL-Duitsland uit zenderlijst
Sprietje reageerde op Sprietje's onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
Maar Canal Digitaal zendt RTL-Duitsland helemaal niet uit. Die ontvang je zelf rechtstreeks via de Astra 19,2. -
Canal Digitaal haalt RTL-Duitsland uit zenderlijst
Sprietje plaatste een onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
Canal Digitaal heeft de zender RTL-Duitsland op positie 114 uit de zenderlijst gehaald wegens de uitzendrechten van de F1. Jammer als je een ontvanger hebt die de nieuwe zenderlijst automatisch download zoals bij veel TV's met ingebouwde satellietontvanger. Veel losse satellietontvangers moet je opdracht geven de nieuwe zenderlijst in te laden. Daar zit de zender RTL-Duitsland dus nog gewoon in de lijst en kun je dus gratis naar de F1 in Monaco kijken. Wel erg voorzichtig trouwens van Canal Digitaal om de zender RTL (tijdelijk?) uit de lijst te halen. Canal Digitaal geeft de zender RTL-Duitsland niet door, die ontvang je rechtstreeks via de Astra-satelliet. Dat is heel wat anders als bij bijv. Ziggo die de zender wel via hun eigen netwerk uitzendt. -
Max Verstappen zijn vaste engineer Gianpiero Lambiase verlaat Red Bull Racing aan het eind van 2027 en gaat naar McLaren. Stopt Max ook bij RedBull?
-
In Belgie wordt morgen de diesel 30,9 €cent/liter goedkoper, de benzine 9.7 €cent/liter. Dat is zeker voor diesel een hele grote sprong. Diesel kost morgen €2,18.
-
-
TVVlaanderen Schotelprobleem
Sprietje reageerde op MarkDM's onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
Beste MarkDM Het gaat dus om een König duo-lnb. Hoewel ik nergens in de technische gegevens kan vinden welke kop positie 1 en 2 van de diseqc heeft, mag ik aannemen dat de kop van Astra 1 diseqc-positie 1 heeft en de kop van Astra 3 diseqc-positie 2 omdat dit in onze regio gebruikelijk is. Ik zie ook dat je de kop van de Astra 3 in de klem hebt. Zonder diseqc-signaal, staat de duo-lnb dus op de vrijhangende kop geschakeld. Mogelijk ga je daar mee de fout in. Je probeert dus signaal te krijgen op de kop in de klem maar die is uitgeschakeld als je geen diseqc-signaal hebt. Zet om de schotel uit te richten als je geen diseqc-signaal hebt de andere kop van de duo-lnb eens in de klem en daarbij de duo-lnb ongeveer 9° schuin. Verder zie ik dat de twee koppen van deze König duo-lnb wel erg ver van elkaar staan. Maar liefst 60mm en dat is zelfs voor een Triax 88 die je hebt eigenlijk te ver want dat zou 53mm moeten zijn. Deze kop zou beter op een Triax 110 passen dan op een Triax 88. Daarom is het zeker van belang dat je de kop van de Astra 3 in de klem zet bij het gebruik van de schotel zoals je hem nu ook hebt staan. De vrijhangende kop van de Astra 1 staat dan wel iets verkeerd maar dat kan dat sterke signaal van de Astra 1 wel hebben.
