Sprietje Geplaatst: 6 juni 2014 Geplaatst: 6 juni 2014 Dat hoef je niet uit te proberen, dat past gewoon op een Triax 88. Ze worden er speciaal voor verkocht, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=262Alleen heeft deze maar 1 aansluiting maar hij is precies hetzelfde als de triple-lnb met vier aansluitingen: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=263
trust Geplaatst: 6 juni 2014 Geplaatst: 6 juni 2014 Ik heb een Triax 78 met Triple (quad) lnb en een BU twin waarbij de Triple met 23.5 in de klem zit en dat werkt goed . De Triple voor een 88 cm + een lnb voor HB in een 88 cm zou nog beter moeten gaan . Één uitgang van de Triple zit aan poort 1 van een standaard 4/1switch welke intern zo is aangepast dat die niet reageerd op diseqc commando 2 en 3 . Alleen bij comm. 4 schakelt de switch naar de HB lnb . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
wanderer Geplaatst: 7 juni 2014 Geplaatst: 7 juni 2014 @trust ben erg geinteresseerd hoe je die schakeling gemaakt hebt cq de diseqc switch aangepast hebt, misschien een how-to? Samsung 40D6510WS
trust Geplaatst: 8 juni 2014 Geplaatst: 8 juni 2014 (aangepast) @trust ben erg geinteresseerd hoe je die schakeling gemaakt hebt cq de diseqc switch aangepast hebt, misschien een how-to? Een standaard How-to is erg lastig , er zijn n.l. nogal wat verschillende uitvoeringen switches . Van diegene die ik nog heb liggen (Emitor) kan ik het wel laten zien . Sluit de switch aan op een satbox , om te zien welke poort actief is heb ik test-leds (led met 2K2 weerstand in een kunststof F afsluitdop) in de poorten A , B , C en D gestoken Kies in het tuner menu diseqc settings , een bepaalde poort , meet op het het grote IC welke aansluiting reageert bij het wisselen van instelling . Volg die aansluiting naar de schakeltransistor van de bijbehorende poort . Onderbreek de aansluitingen naar de schakeltransistor van poort A , B en C . Soldeer 3 diodes in doorlaatrichting van de op A , B en C reagerende aansluitingen van het IC naar de schakeltransistor van poort A . Sluit één uitgang van de Triple aan op poort A en een andere sat op poort D . Met deze switch zijn meerdere experimenten uitgevoerd , dus niet letten op op verwijderde componenten en solderingen 8 juni 2014 aangepast door trust Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Aanbevolen berichten