Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Triax 78 met Triple (quad) lnb en een BU twin waarbij de Triple met 23.5 in de klem zit en dat werkt goed .

De Triple voor een 88 cm + een lnb voor HB in een 88 cm zou nog beter moeten gaan .

Één uitgang van de  Triple zit aan poort 1 van een standaard 4/1switch welke intern zo is aangepast dat die niet reageerd op diseqc commando 2 en 3 .

Alleen bij comm. 4 schakelt de switch naar de HB lnb .

post-30993-0-43609200-1402085765.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst: (aangepast)

@trust

ben erg geinteresseerd hoe je die schakeling gemaakt hebt cq de diseqc switch aangepast hebt, misschien een how-to?

Een standaard How-to is erg lastig , er zijn n.l. nogal wat verschillende uitvoeringen switches .

Van diegene die ik nog heb liggen (Emitor)  kan ik het wel laten zien .

Sluit de switch aan op een satbox , om te zien welke poort actief is heb ik test-leds (led met 2K2 weerstand in een kunststof F afsluitdop) in de poorten A , B , C en D gestoken  

Kies in het tuner menu diseqc settings , een bepaalde poort , meet op het het grote IC welke aansluiting reageert bij het wisselen van instelling .

Volg die aansluiting naar de schakeltransistor van de bijbehorende poort .

Onderbreek de aansluitingen naar de schakeltransistor van poort A , B en C .

Soldeer 3 diodes in doorlaatrichting van de op A , B en C reagerende aansluitingen van het IC naar de schakeltransistor van poort A .

Sluit één uitgang van de Triple aan op poort A en een andere sat op poort D .

Met deze switch zijn meerdere experimenten uitgevoerd , dus niet letten op op verwijderde componenten en solderingen

post-30993-0-52890200-1402223976_thumb.jpg

post-30993-0-98043300-1402223993_thumb.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka