TEUNISSEN76 Geplaatst: 18 december 2015 Geplaatst: 18 december 2015 Bij mijn sab titan 1 3603 is de signaal kwaliteit zeer slecht bij nagenoeg ALLE hd zendrs ongeacht codering of satelliet positie (dus afhankelijk van compressie methode?) Deze varieert tussen 0 en 18 bij slechte condities , en tussen 6 en45 bij ideale weers condities . Ik heb inmiddels al veel gedaan , hier de opsomming: 1: ik heb 2 condensators vervangen op het kleine printje alwaar de tuner op zit (c528 , en 1 van 220uf) nb; de eerst stond al bol. 2: ik heb de centrale lnb gekoppelt met de ontvaanger en opnieuw uitgericht , maar dat geeft geen verschil. (momenteel staat 19 graden namelijk middein) 3: ik heb een nieuw korte kabel direkt zonder switch op de ontvanger aangesloten (ik kan er gelukkig makkelijk bij:balkon/tarras) 4: ik heb zelfs een andere schotel varifocus aangesloten gehad , maar die gaf zelfs nog minder signaal. (kopen? 29 euro).... eigelijk logisch , want een varifocus is alleen nodig als je geen smalle lnb's hebt, ofwel een noodgreep) 5: ik heb de laatste firmware er in : uit mijn hoofd iets van 1.5.53 Heeft er iemand nog een tip? misschien nog wat c'tjes IN de tuner?
Aanbevolen berichten