Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Situatie nu: 1 schotel met 3 duo lnb's op Astra 1,2,3
2 X disecq 4 naar 1
STB met 3 tuners
Willen 1 duo LNB vervangen door een quadro LNB.
Kun je op de quadro 2 extra kabels aansluiten op een 3e disecq en die aan de 3e tuner?
Of kun je maar 1 extra kabel aansluiten die direkt naar de 3e tuner gaat?

Geplaatst: (aangepast)

Beste FtoA

Even een paar correcties.
Je hebt het over duo-lnb's. Dat zijn monoblocken waar je twee satellieten mee kunt ontvangen met een dubbele kop dus. Je bedoeld waarschijnlijk twin-lnb's. Dat is een enkele lnb met 2 aansluitingen.

Een quadro-lnb, je zal bedoelen quattro-lnb maar daar heb je niets aan want die kun je alleen gebruiken in combinatie met een multiswitch. Je bedoeld een quad-lnb. Dat is een lnb met 4 aansluitingen waar je 4 ontvangers op kunt aansluiten.

Wil je op 3 ontvangers alle drie de satellieten ontvangen, dan zul je 3 quad-lnb's nodig hebben.

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Geplaatst:

als er maar 1 single tuner bijkomt heb je maar 1 maal een switch en kabel nodig.Is het een dual tuner dan 2 kabels en 2 switchen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W
Vu + Duo4K SE  sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Beste bellejt

Als er maar 1 twin-lnb vervangen wordt door een quad-lnb, waar heb je dan die extra switch voor nodig?
De twee bestaande lnb's hebben maar twee aansluitingen en die zijn al gebruikt door de twee 4/1-diseqc-switches.
Die extra switch kun je dan toch nergens meer op aansluiten?

Je hebt dus geen extra switch nodig en kunt de derde of vierde aansluiting  van die quad-lnb gewoon op die derde ontvanger aansluiten maar dan kan hij maar één satelliet ontvangen.
Misschien is dat voldoende voor de vraagsteller.

Geplaatst:

Beste Sprietje, bedankt voor de correctie! Duo en  quad-lnb klopt als een bus!

Ik begrijp dat ik gewoon de 3e aansluiting  van die quad-lnb op de nu nog vrije 3e tuner kan aansluiten en daar dus enkel signaal van de aangesloten satelliet binnen komt. Mooi! Bedankt!

Geplaatst: (aangepast)

Astra 2 word het.

Dan heb ik toch mijn mogelijkheden tot meer zenders tegelijk opnemen en bekijken van Astra2  vergroot?

Kreeg nog al eens de mededelng: geen vrije tuner beschikbaar omdat ik al 2 programmas van verschillende transponders op A2 aan het opnemen was.

Via de andere 2 tuners heb ik A1 en A2 en A3 . Via tuner 3 heb ik dan A2 extra, toch?

aangepast door FtoA
Geplaatst:

geen extra switch nodig :lol:

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W
Vu + Duo4K SE  sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)