FtoA Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 Situatie nu: 1 schotel met 3 duo lnb's op Astra 1,2,3 2 X disecq 4 naar 1 STB met 3 tuners Willen 1 duo LNB vervangen door een quadro LNB. Kun je op de quadro 2 extra kabels aansluiten op een 3e disecq en die aan de 3e tuner? Of kun je maar 1 extra kabel aansluiten die direkt naar de 3e tuner gaat?
Sprietje Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 (aangepast) Beste FtoA Even een paar correcties. Je hebt het over duo-lnb's. Dat zijn monoblocken waar je twee satellieten mee kunt ontvangen met een dubbele kop dus. Je bedoeld waarschijnlijk twin-lnb's. Dat is een enkele lnb met 2 aansluitingen. Een quadro-lnb, je zal bedoelen quattro-lnb maar daar heb je niets aan want die kun je alleen gebruiken in combinatie met een multiswitch. Je bedoeld een quad-lnb. Dat is een lnb met 4 aansluitingen waar je 4 ontvangers op kunt aansluiten. Wil je op 3 ontvangers alle drie de satellieten ontvangen, dan zul je 3 quad-lnb's nodig hebben. 24 augustus 2017 aangepast door Sprietje 1
bellejt Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 als er maar 1 single tuner bijkomt heb je maar 1 maal een switch en kabel nodig.Is het een dual tuner dan 2 kabels en 2 switchen. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W Vu + Duo4K SE sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Sprietje Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 Beste bellejt Als er maar 1 twin-lnb vervangen wordt door een quad-lnb, waar heb je dan die extra switch voor nodig? De twee bestaande lnb's hebben maar twee aansluitingen en die zijn al gebruikt door de twee 4/1-diseqc-switches. Die extra switch kun je dan toch nergens meer op aansluiten? Je hebt dus geen extra switch nodig en kunt de derde of vierde aansluiting van die quad-lnb gewoon op die derde ontvanger aansluiten maar dan kan hij maar één satelliet ontvangen. Misschien is dat voldoende voor de vraagsteller.
FtoA Geplaatst: 24 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2017 Beste Sprietje, bedankt voor de correctie! Duo en quad-lnb klopt als een bus! Ik begrijp dat ik gewoon de 3e aansluiting van die quad-lnb op de nu nog vrije 3e tuner kan aansluiten en daar dus enkel signaal van de aangesloten satelliet binnen komt. Mooi! Bedankt!
Sprietje Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 Ja maar dan ontvang je dus alleen maar de satelliet waar je die quad-lnb voor gaat gebruiken. Ik neem aan dat dat de Astra 23,5 is voor de Nederlandse zenders.
FtoA Geplaatst: 24 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2017 (aangepast) Astra 2 word het. Dan heb ik toch mijn mogelijkheden tot meer zenders tegelijk opnemen en bekijken van Astra2 vergroot? Kreeg nog al eens de mededelng: geen vrije tuner beschikbaar omdat ik al 2 programmas van verschillende transponders op A2 aan het opnemen was. Via de andere 2 tuners heb ik A1 en A2 en A3 . Via tuner 3 heb ik dan A2 extra, toch? 24 augustus 2017 aangepast door FtoA
bellejt Geplaatst: 24 augustus 2017 Geplaatst: 24 augustus 2017 geen extra switch nodig Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W Vu + Duo4K SE sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Aanbevolen berichten