Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Vandaag weer wat zitten snuffelen op internet en kwam een bizar 6° monoblock tegen van de Spaanse fabrikant Fte maximal.
Nooit eerder kwam ik een monoblock tegen voor de ontvangst van 2 satellieten (Hotbird en Astra 19,2) met dergelijke afmetingen. Het is bijna een compleet flatgebouw en is in deze vorm leverbaar met 2 of 4 aansluitingen. Ik kan het gewicht er van nergens vinden.

Nogal een verschil met bijv. het Humax 6 graden monoblock met 4 aansluitingen.

11ab.jpg

11aa.jpg

11ac.jpg

Humax 6gr. monoblock.jpg

Humax 6gr monoblock.jpg

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Die LNC24 van Flexmaximal heeft wel een mooi voordeel dat je de polarizatie per LNB kan aanpassen lees ik...

of zou dat alleen met deze met slechts 1 uitgang zo zijn?

lnc24.jpg.de570b4671d1b2ed59492a2a9002b0d4.jpg

http://ftemaximal.com/images/files/soporte-servicios/Documentacion-tecnica/MALNC24.pdf

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Dat je de skew van elke lnb afzonderlijk in kunt stellen is niet bij het model LNC 22 en 24, dus met 2 en 4 aansluitingen. Daar zitten ook geen gaatjes in de hals en staat ook niet in de beschrijving. Bij de LNC 21 met 1 aansluiting zijn beide antennes te verstellen. Tja, ik zou ook wel eens willen weten hoe ze dat flikken.
Dit is het specificatieblad: http://ftemaximal.com/images/files/soporte-servicios/Documentacion-tecnica/MALNC22.pdf

Bij model LNC 20 is de skew ook niet in te stellen (1 aansluiting).

Geplaatst:

Satkijker heeft als eens eerder een lnb met skew mogelijkheid onder de loep genomen 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

In de documentatie pdf staat iets merkwaardigs.
Kijk je bij de Engelse beschrijving dan staat er:
2 = Fixing screws of correct polarization.
Hier gaat het dus duidelijk over de skew.
Kijk je in de Duitse beschrijving dan staat er:
2 = Fixierungsschrauben für die einzel LNC ́s  zur Azimuthkorrektur
Azimuth is richting en geen polarisatie. Je zou dan haast denken dat je met de stelschroef de afstand tussen de 2 koppen kunt instellen.

Geplaatst:

Wat ik al vermoedde, blijkt ook zo te zijn hoe ze bij FTE maximum tot zo'n monsterlijk 6 graden block zijn gekomen. Ze hebben gewoon 2 bestaande lnb's, model LNC 544, samengebouwd tot één block.

LNC 544 - LNC 24.jpg

s-l1600.jpg