Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Geplaatst:

Enkele weken geleden kwam ook van QNAP na een firmware update het advies om het "admin account" uit te schakelen.

Een paar applicaties die op de NAS kunnen worden geïnstalleerd hebben namelijk ook een hard coded toegang tot je systeem, bijvoorbeeld waar ik al eerder voor waarschuwde de roon server.

Gebruik een ander account die ook administrator is met een veilig wachtwoord, dan is brute force een heel stuk lastiger want het raden van de accountnaam maakt het dubbel lastig.

En bovendien moet je niets openen aan derden via WAN.

 

admin : wachtwoord

??????: ??????????????????????????????????????????? ofwel onbekend en heel sterk

Fat Freddy's Drop

Bohannon

 

Geplaatst: (aangepast)

Synology, en QNap ongetwijfeld ook, kunnen IP adressen blokkeren na x inlog pogingen binnen een in te stellen tijd.

 

Het beste is sowieso het Admin account uit te schakelen. Alle aanvallen tot nu toe op mijn NAS proberen in te loggen op het Admin account.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...