Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nu je het zegt heb ik wel eens een vergelijking gedaan. De big bisat was 2,3dB beter op astra3 t.o.v. de T55.

Gemeten met een xsarius hd easy. 

De metingen waren niet op dezelfde dag en bij de meting van de T55 was het behoorlijk bewolkt. De T55 was ook vrij snel even uitgericht. 

Geplaatst:
Op 25-7-2024 om 19:30, Cooter2 zei:

Het verbaasde mij dat een lnb links op de rail ook het linkerdeel van de schotel gebruikt.

 

Dat gebeurt bij de (big) bisats eigenlijk zelfs niet genoeg, voor het verticale cirkelvormige vlak van zo'n multifeed/toroide schotel!

Zie bijvoorbeeld  https://www.sat4all.com/forums/topic/354914-zweedse-toroidal-antenne/?do=findComment&comment=2401177

 

Maar dat is natuurlijk voor zo'n cirkelvormige spiegelvlak minder kritisch dan bij een (gewone) paraboloide spiegel.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...