Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Miauw

Lid
  • Items

    3.422
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    4

Alles dat geplaatst werd door Miauw

  1. Als CDS weer een soort STB-pakket wordt en dan nog duurder ook, dan gaan ze dat niet heel erg lang volhouden.
  2. Nope, in Nederland klaagt iedereen altijd over het weer, anders ben je niet geïntegreerd heb ik een Vietnamese vriend duidelijk gemaakt, sindsdien is het een echte Hollander. 😉
  3. Zou Canal Digitaal terug naar basic gaan, terug naar het STB-pakket? Het lijkt er wel op, het maandelijkse tarief wordt alleen maar hoger.
  4. Een mooi en stevige houder, die heb ik nog nooit eerder gezien.
  5. Die zit daar uit protest om verse vis op het menu te krijgen, anders geen beeld voor de baas, zo gek zijn ze ook weer niet. 😉
  6. Nee, ik moet in de nacht ook nog wat te doen hebben, ben alleen niet van de Tommy Teleshopping.
  7. Misschien ziet de kat zich in een min of meer spiegeling van de schotel en denk, dit is mijn tuin, weg wezen, springt er tegen aan en schrikt van zijn/haar schaduw. Of anders als springplank om naar een hoger gedeelte te komen? Als het een jonkie is, dan is het speelsheid of puber gedrag. Het zou ook nog kunnen dat het beetjes één of meerdere insekten ziet, heb blijven tenslotte roofdieren.
  8. Het is toch linaeire TV of heb ik dat mis? Ja, ik vind linaeire TV oubollig, vooral als het om de Nederlandse zenders gaat, commercieel is nog erger dan de NPO zenders. Probleem is dat tegenwoordig het hele jaar door komkommertijd is i.p.v. 8 weken in de zomer. Ik heb zowel HBO-MAX als Skyshowtime vanaf het begin met 50% korting actie, maar overweeg die zelfs er uit te gooien, ik kijk er te weinig naar. Ik ben wel nieuwsgierig wat er op satelliet hier en daar FTA te ontvangen is, de rest kan via een app van Hans die ik nog niet heb van de Nederlandse publieke zenders gestreamd worden. Ik vind comedy's en actie/comedy's films leuk, ik volg zo nu en dan het Jeugdjournaal, is wat luchtiger en zit vrolijkheid in, de rest van de journaals leveren vooral veel ellende in de wereld waar ik zelf niet de hand ik heb, ik kijk het soms, maar niet te lang, het meeste nieuws weet ik al door de nieuwssites van het internet. Ook een goede documentaire wil ik nog wel eens opzetten, echter rouleren die ook enorm vaak dat ik zoiets heb van, dat had ik toch al gezien? Een goed programma, serie en film wil ik wel voor gaan zitten, maar te vaak staat mijn TV als een aquarium met wat gebrabbel aan. Naast TV en streamingdiensten heb ik ook behoefte naar buiten te gaan, lekker naar de duinen en bossen even wandelen, maar ook naar fysieke winkels om vrolijke kleding te zoeken. Er is meer dan enkel TV en radio, maar helemaal weg, nee, dat hoeft ook weer niet, via een DVB-T2 ontvanger zijn de publieke omroepen gratis te ontvangen in HD kwaliteit. Ik ben geen sport kijker, reden is dat ik knettergek van het commentaar van een meestal compleet gestoorde die zijn/haar mond niet kan houden. Sport kijken lijkt mij leuker met het geluid terplaatse alsof je erbij bent, maar dan zonder presentatie die zich graag horen praten als het nog praten is, ik vind het vaak slap geouwehoer.
  9. Alle zenders willen graag dubbel betaald krijgen, via doorgifte en via reclame, daarbij zijn reclames in Nederland nooit leuk, op die kletter gekke reclame van Yogo Yogo na dan, maar om die dwars door een film te zien waar ook nog voor betaald dient te worden, nou nee. Ik denk dat CDS langzaam plaats gaat maken voor een andere aanbieder, maar dat zal denk ik geen Nederlandse aanbieder zijn.
  10. Lolbroek ! 😜 Inmiddels heb ik geen brom meer gehoord, wel hangt mijn magnetron als ik deze gebruik aan het betreffende stopcontact, dat was ervoor overigens ook al zo nu en dan, problemen met een zwart/groene keuken dat schimmel heet.
  11. Ik gok met een TV.🤫
  12. Ongeveer alles deugt hier niet, het is een (a)sociale woningcorporatie die beter de naam "de huisjes melker" als naam kan aannemen. Er zit geen zware apparatuur op, ik heb alle stekkers er zelf uitgehaald, brom is al even niet meer te horen, maar volgens "techneuten" van de firma "beun de haas" is alles dik in orde maken het verbeteren = verslechteren van mijn huurwoning, vandaag willen ze de maximale huurverhoging voor een energielabel G woning door voeren, is meen ik 5,2% en dat vinden ze heel normaal. Hier loopt alles naar onder de plafondlampen per ruimte, vandaar gaat het naar de meterkast waar dan wel automatische stoppen zitten, 2 voor de woning en 1 voor de wasmachine die in de badkamer van 2m2 staat.
  13. Het is een oude woning uit 1954 met oude stopcontacten, dit klinkt reëel. Ik huur dit huis van een woningcorporatie die in de top 10 van slechtste woningcorporaties in Nederland staat, mag niet zomaar gaan rommelen, maar zou het kunnen dat het stopcontact door een slechte verbinding onder de huiskamerlamp waar het stopcontact de spanning vandaan haalt dat het daar niet goed zit? Ik ben niet bang om naar een stopcontact te kijken en het kapje er af te halen, echter behoren die dingen onder een apart onderhoudsabonnement. Ik lig met de betreffende woningcorporatie overhoop na een soort van opknapbeurt, een soort van, want wat er opgeknapt is weet ik niet, wel wat er gesloopt is en dat mijn dichte keuken sindsdien onder de schimmel zit Ik heb er een advocaat op gezet, echter kost het veel tijd, binnenkort worden ze ingebreke gesteld, dan hebben ze meen ik 6 weken de tijd om het op te lossen wat zo goed als onmogelijk is, daarna gaat het naar de Huurcommissie die een bezoek komt brengen om een uitspraak te kunnen doen. Daarnaast is er materiële- , immateriële- en letselschade, ik overweeg er tweede dan wel derde advocaat op te zetten als dat mogelijk is, elke advocaat heeft eigen een expertise, daar ga ik denk ik nooit met één advocaat huurrecht in uitkomen.
  14. Uit één van de stopcontacten in huis is regelmatig een zacht, maar irritante bromtoon te horen, er is niets aangesloten, kon het eerst niet vinden waar het vandaan kwam, maar na alle stekkers in mijn huiskamer uit de diverse stopcontacten gehaald te hebben, kwam ik bij het betreffende stopcontact uit. Iemand enig idee hoe dit kan, want ik heb het nog nooit meegemaakt?
  15. Ziggo is begonnen met een beperkt aantal pakketten uit te faceren via DVB-C, het betreft nu eerst Arabisch, Hindi, Gay Lifestyle en Turks, deze zender pakketten kunnen alleen via IPTV ontvangers bekeken worden, wat meer komt op NEXT-mini ontvangers of een app van Ziggo die dat ondersteunen zal. Ziggo zegt nog niet DVB-C volledig uit te schakelen, maar ik denk dat iedereen wel kan raden dat het binnen 5 jaar met DVB-C het volledig afgelopen is, de ruimte is nodig voor meer data en om internet only abonnementen aan te kunnen bieden.
  16. Er is een één en ander veranderd in mijn huurwoning, maar wat mij niet helemaal duidelijk is waarom er in de woonkamer aan de onderkant van het raam condens aan de binnenkant van oud dubbelglas is ontstaan, in de keuken is een brandklep in een luchtkanaal gezet, gevolg is zwaar overlast van schimmel. Even een korte uitleg hoe ik woon: Ik woon in een portiekflat op de begane grond met een kruipruimte eronder, sinds diverse veranderingen zoals hierboven beschreven heb ik enorme problemen in de woning. Er is niets aan isolatie gedaan, wel brandkleppen in de keuken, douche en toilet die allemaal op het zelfde kanaal met de buren boven en daarboven aangesloten zitten. Tevens heb ik centrale verwarming in de woning gekregen waardoor de lucht juist droger zou moeten zijn, echter werkt deze niet naar behoren. Bij een bepaalde koude temperatuur buiten beslaan alle bagane grond woningen aan de binenkant, maar de woningen daarboven niet. De trek is uit de keuken flink gedaald, het klinkt sinds de aanpassing als een echoput. De trek is ook uit het toilet vandaan, daar is geen raam, dus kost het de grootste moeite om het na een grote boodschap weer fris te krijgen.wat voorheen niet het geval was. De badkamer is behoorlijk vochtig geworden, zo vochtig dat dag en nacht het raampje open moet blijven staan, dat is met de milde winter heel apart, laat staan met een goede winter. Ik kan de hele dag ramen open zetten, maar dan stook ik voor de mussen, dat er even goed gelucht moet worden begrijp ik wel, maar ik krijg de combiketel niet op temperatuur waardoor een lastige situatie is ontstaan. Bij andere bewoners doet de centrale verwarming het wel goed, bij mij niet, maar blijkbaar staat dat er dus los van. Het lijkt er sterk op dat de circulatie in de woning anders geworden is, ik gebruik alleen de radiatoren in de woonkamer en slaapkamer, een heel klein beetje in de keuken. Een badkamer van 2m2 verwarmen, een keuken waar ik kook of alleen wat eten en drinken uit haal, en een gang waar ik alleen doorheen loopt verwarmen als ik daar toch zeer beperkt ben. Even terug naar waarom op etage 1 en 2 geen last van vochtige ramen in de huiskamer hebben en op de begane grond niet waar een kruipruimte onder de portiek flat zit, weet iemand hoe dat mogelijk zit?
  17. Klopt het dat er een verschil is tussen de oude en nieuwe modellen Triax schotels? Heeft dat gevolgen voor een triple LNB met 4 aansluitingen van Canal Digitaal? Zo ja, welke maat kan ik dan het beste kiezen?
  18. Hoeveel is een Humax decoder met het liefst een harde schijf (en eventueel een CI met smartcard) tweedehands waard? Ik greep helaas 2 decoders mis die vervangen werden door 2 NEXT-mini ontvangers bij iemand die ik goed ken, de Ziggo monteur heeft ze meegenomen.🤬 Waar moet ik op letten als ik zo'n ontvanger op de kop tik? Zelf bepalen wat ik opneem en later terug kijk is wel zo fijn als ik door de reclames heen kan spoelen, maar waar moet ik op letten, of heeft het geen zin meer om een DVB-C van Humax met harde schijf tweedehands goedkoop of gratis op de kop te tikken? Interactief zijn ze volgens mij niet, maar dat is niet erg zolang ik eigen baas over de opnames en het doorspoelen van reclames ben. Ziggo probeert zoveel mogelijk klanten aan IPTV ontvangers te krijgen, maar zodra ze DVB-C uitzetten, dan vrees ik een behoorlijke leegloop van klanten waarbij de Humax ontvangers heilig zijn, de enige reden om bij Ziggo te blijven als ik het zo hier en daar hoor en lees.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...