Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Crazy Sat

V.I.P.
  • Items

    16.784
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    146

Alles dat geplaatst werd door Crazy Sat

  1. Crazy Sat

    MOTO GP

    Hot Bird 13.0E 12586 V 9874 DVB-S2 8PSK FEC 3/4 HD (1920*1080) 4:2:0 BISS ID: IPF Moto GP : ASSEN
  2. Tja Tonski, gezonde verslaving zeker. Bovendien zie je op de foto's nog de rechterkant niet , twee 4K schermen met aangesloten TBS USB ontvangers. 🤣
  3. Is intussen opgelost. Het feit dat er steeds een verschil was in het uitdraaien en het indraaien bracht me meer en meer denken aan de piste van het foutief inlezen van de pulsen bij de V-Box II bijzonder dat het niet vloeiend ging, het in - en uitdraaien gebeurde met haperingen. Ik herinnerde mij dat ik ooit een tweedehandse V-Box II box had aangekocht.Na een dag zoeken deze eindelijk gevonden in een doos op zolder. Heb deze direct aangesloten op de superjack en jawel alles werkte prima , vloeiend uitdraaiend naar 50 cm , daarna ook vloeiend indraaien naar exact het beginpunt van 000. Nokje van de onderste cilinder nu precies op de het onderste contact , bij 990 heb ik het nokje van de bovenste cilinder precies op het bovenste contact geplaatst , alles staat perfect zoals op de schets op de boven geplaatste schets. Ook even de afstanden gemeten op tussenpunten 250 , 500 en 750 , na een vijftal keren te herhalen waren de afstanden altijd dezelfde. Intussen hebt ik deze superjack gisteren, vóór de nakende hittegolf, gemonteerd op de Channelmaster 180. De V-Box II staat hier op mijn rek met ontvangers , heb die vanmorgen afgesteld op de diverse satellieten en vastgelegd met posities op de box. Heel tevreden dat alles terug werkt zoals vroeger. Dank voor de reacties van allen, heeft zeker bijgedragen tot het oplossen van mijn probleem... 😌
  4. Even een update : Na wat zoeken en testen ... De bovenste cilinder verwijderd en onderste cilinder met het nokje op het onderste contact geplaatst. De V-Box II en reset gegeven dat die 000 aangeeft , als ik nu draai naar het oosten op de box gaat die beginnen optellen naar omhoog , stap per stap naar 999 laten gaan en dan de bovenste cilinder erop gedraaid en vastgezet met het nokje op het bovenste contact. Als ik kijk naar de stand van de twee cilinders staan die precies zoals afgebeeld op de schets hierboven geplaatst ( het nokje van de bovenste cilinder staat dus 90° naar links t.o.v. de onderste cilinder ). So far so good ... maar nu komt het De stang komt bij het uitdraaien 44 cm. uit de buis , als ik indraai ( naar het westen ) komt de stang verder uitgedraaid dan 44 cm , zijnde 50 cm. Wat getest bij het eerst handmatig uitdraaien van de stang en daarna de V-Box II gerest naar 000. Wat blijkt er is een constant uitdraaien van stang voor 999 pulsen uit 44 cm. en voor 999 pulsen in 50 cm. Er is dus steeds een verschil van 6 cm tussen uitdraaien en indraaien. Dit op gelijke welke afstand ik eerst handmatig uitdraai 6,8 of 10 cm. Probleem , vaste posities zijn bij deze volledig uitgesloten. Nu volgende stap , maar hoe op te lossen... 😴
  5. Onnodig van nog te scannen. Volgens wat ik heb vernomen is deze zender zeventien dagen geleden gestopt met uitzenden. Buiten wat data , die wel het signaal verklaard ( bvb. bij mij 15dB ) maar in feite is de tp leeg en kan je niets inscannen.
  6. Ze zijn op 7B reeds vanaf vandaag verdwenen.Nu nog enkel op 13F te ontvangen.
  7. Nee , dat gaat niet. Enkel te activeren in gecertificeerde ontvanger van TNT Sat. V6's zijn nog te vinden maar het wordt moeilijker met de dag.
  8. Crazy Sat

    F1 Barcelona

    28,2°E 12695 V 10000 DVB-S2 16APSK FEC 2/3 HD (1920*1080) BISS 4:2:2 ID: EDS807HD.1 F1 Barcelona Practice3
  9. Heb gisteren nog een V6 kaart geactiveerd. Kaart ingebracht in mijn Philips neoviu S3 TNT ontvanger (19,2°E) en na enkele seconden reeds beeld op alle kanalen. Dezelfde V6 kaart ingebracht in mijn Octagon SF8008 en overal beeld met de juiste OScam configuratie op alle kanalen. Dus ja een V6 kaart kan je activeren. Nog nooit geprobeerd met een V7 kaart.
  10. Op Hotbird 13F (13,0°E) zijn ook de EBU EUROVISION NEWS zenders te ontvangen.Zijn identiek als op de Eutelsat 7B (7,0°E) Alle drie versleuteld in BISS met dezelfde keys als op de 7,0°E 11040 H 4938 DVB-S2 8PSK FEC 3/4 ID: EBU 1 ENC 11046 H 4938 DVB-S2 8PSK FEC 3/4 ID: EBU 2 ENC 11052 H 4938 DVB-S2 8PSK FEC 3/4 ID: EBU 3 ENC
  11. Ja een interessante aanbieding , sturen op naar België. __https://store.redcliffa.com/nieuwe-kaart-tntsat-satellietontvanger-decoder-4-jaar-geldig-p-596915.htm
  12. Ik heb er eentje gekregen van een vriend in ons grensdorp Abele , die woont op de grens maar aan de Franse kant , dus grondgebied Frankrijk. 😉 Is ook handig om iets te kopen bij een Franse website. Maar meestal kan ik laten toekomen in het Franse grensdorp Boeschepe in een "point de retrait" , is amper vijf minuutjes rijden en ik doe er regelmatig mijn inkopen.
  13. Activeren is heel simpel met een Philips NeoViu S3 . Haal je eigen TNT kaart eruit , steek de te activeren kaart erin , stem af op France 2 en wacht op beeld , duurt niet lang. Als je beeld hebt controleer je bij instellingen in de ontvanger of die kaart verschijnt met de einddatum. Die Philips NeoViu S3 koop je voor nog geen 25 euro.
  14. Hello , mijn vorige motor van mijn Channel Master 180 heeft de geest gegeven. Heb dus met enige moeite bij het vinden naar een nieuwe , er toch eentje online kunnen bestellen. Ik probeer die nu eerst wat uit in mijn hobbyruimte om alles te testen met een V-box II . Echter na alles juist te hebben aangesloten (motor en sensor) blijft die maar een tien seconden draaien zowel naar links of rechts.Het gevolg de stang komt slechts een vijftal cm uit de buis. Wat ik ook probeer om de juiste afstellingen te regelen bij de ronde witte cilinders in nylon bij de eindschakelaar , alles blijft hetzelfde. Zie op mijn foto hoe deze stonden bij aankoop en hoe die staan bij de schets. Dit is totaal anders. Iemand die mij kan uitleggen hoe die tandjes aan de die cilinders juist (onder welke hoek) moeten staan ten opzichte van elkaar?
  15. In HD en gratis via DVB-T2 , quel bonheur! 😉
  16. Het is waarschijnlijk tien jaar geleden dat ik nog eens in Duitsland ben geweest.Ondanks dat ik in de verre Westhoek van België woon luisteren we regelmatig naar de DAB+ zenders uit Duitsland , mijn vrouw is een grote liefhebber van Duitse muziek. Ontvangst via DAB+ is onmogelijk voor ons via de radio maar we luisteren wel naar de DAB+ zenders via de satelliet.Op bepaalde transponders kun je deze ontvangen en inladen via dreamset in een playlist op een Octagon SF 8008 ontvanger.Fantastisch dat het op die manier kan voor ons.Er zijn heel wat leuke zenders die je kan ontvangen bvb. de Bundesmuxe op 23,5°E. In de living via de Octagon en de aangesloten soundbar op de TV , heerlijk... Zie enkele screenshots van de zenders.
  17. Crazy Sat

    Protek 4K X1

    Flashen is gelukt! Met de uitleg van iemand op een ander forum. Firmware unzippen en de folder e2 met onderliggende map update op usb zetten en flashen met reset knop ingedrukt. Na een halve minuut verschijnt het scherm dat de update bezig is. Wel heb ik de verkeerde AB want geen enkele toets werkt , ben dus genoodzaakt om een passende originele AB te kopen , maar heb er al gezien voor 15 euro , valt dus mee. Maar de laatste versie van OpenATV zit erin is het voornaamste , rest is ergens voor volgende week. De juiste tip : Via usb in a similar way to you would your Octagon recovery mode. You may have to use the unzipped folder. This method is best if the box is stuck in a boot loop or stuck on the splash screen. Power off the ProTek 4Kx1 completely (use the switch on the back). Locate the small Reset button (usually a small hole on the back or front, perhaps hidden under the front panel). Use a paperclip to press and hold the Reset button. While holding the reset button, power on the device using the rear switch. Continue holding the reset button for about 5–10 seconds. Release the button when you see the Android system recovery screen (or a menu with "Factory Reset/Wipe Data" options).
  18. Crazy Sat

    Protek 4K X1

    dank smetje. Ik heb alles hernoemt zoals aangegeven . Als ik de usb in de box plaats en op de groene knop druk gebeurt er niets , alles start op in de oude versie en geen enkele knop op de meegeleverde AB werkt ( met nieuwe batterijen erin ). Heb even het volgende geprobeerd na het inschakelen heb ik op de reset knop achteraan gedrukt en dan verschijnt er wel UPdt in de display , na een minuut komt op de display MENU en de box start door naar de oude versie en kan ik terug geen knoppen bedienen op AB. Ik kan dus geen gebruik maken van de groene toets die noodzakelijk is. Ik heb zo een vermoeden dat ik met een AB zit die niet geschikt is voor de 4K X1 versie. Bovendien is deze AB anders dan deze die op de doos staat. Zal denk ik aan een originele AB dienen te geraken die wel werkt op de box. Linker foto is de AB waarover ik beschik en de rechter foto is de originele AB die op de doos staat.
  19. Crazy Sat

    Protek 4K X1

    Zover was ik ook al gekomen hoor , opzoeken in google kan iedereen 😉 Heb de laatste software op de usb geplaatst met de map e2 zoals beschreven in de update handleiding maar noppens... Ik krijg na het verschijnen van MENU in de display ( en het indrukken van de groene toets op de AB ) geen UPDT op het display , start gewoon door naar OPENATV 6.3 in het startscherm en alles zit vast.
  20. Crazy Sat

    Protek 4K X1

    Ik heb een Protek 4K X1 ontvanger gekregen van een vriend.De box start op met MENU en E2 er komt een startscherm met OPENATV 6.3 maar verder kom ik niet.Ook de toetsen van de afstandsbediening werken niet. Weet iemand hoe ik deze box opnieuw kan flashen met een recentere versie van OPENATV? Iemand die deze box kent... zie : https://www.sat-world.com/Protek-X1-4K-UHD-Receiver Alvast bedankt
  21. Crazy Sat

    Giro 2026

    ik kijk regelmatig op Rai 2 HD , zie EPG
  22. Crazy Sat

    Giro 2026

    Ook op Rai2 HD op 13°E FTA (11766 V 29900)
  23. Het M6 4K-testslot wordt ingelezen op de frequentie 11.554 V 29950 op de Eutelsat 5 West B-satelliet. Het Franse M6 in 4K-resolutie zal kijkers live-uitzendingen aanbieden van de komende 2026 FIFA World Cup, die plaatsvindt van 11 juni tot 19 juli 2026. Er zit nog geen test signaal op maar zal wel komen.
  24. 13,0°E 11090 V 7200 DVB-S2 8PSK FEC 3/4 HD (1920*1080) 4:2:0 FTA ID: GCUK Enc 12 ook te volgen op youtube :
  25. Een van de alternatieven blijft uiteraard nog altijd satelliet. Ik kijk al jaren naar voetbal op TV via de feeds. Alle wedstrijden van de Eredivisie ( die ESPN uitzend ) zitten altijd op de 7,0°E. Ze zijn al jaren in BISS maar die heb je nu in enkele seconden met beeld. Gebruik de FuryBiss plugin ,eenmaal gestart krijg je een overzicht van alle feeds (FTA+BISS) met beschrijving van alle gegevens.Druk op de oranje knop voor "feed scan" , je leest de feed in druk vervolgens op de groen knop "auto biss" na enkele seconden heb je beeld met oscam. In totaal duurt het welgeteld 15 seconden en alles gratis.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...