Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Crazy Sat

V.I.P.
  • Items

    16.784
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    146

Aanvullende info

  • Geslacht
    Mannelijk
  • Locatie:
    Poperinge

Recente bezoekers van dit profiel

92.704 profielweergaven
  1. Crazy Sat

    MOTO GP

    Hot Bird 13.0E 12586 V 9874 DVB-S2 8PSK FEC 3/4 HD (1920*1080) 4:2:0 BISS ID: IPF Moto GP : ASSEN
  2. Tja Tonski, gezonde verslaving zeker. Bovendien zie je op de foto's nog de rechterkant niet , twee 4K schermen met aangesloten TBS USB ontvangers. 🤣
  3. Is intussen opgelost. Het feit dat er steeds een verschil was in het uitdraaien en het indraaien bracht me meer en meer denken aan de piste van het foutief inlezen van de pulsen bij de V-Box II bijzonder dat het niet vloeiend ging, het in - en uitdraaien gebeurde met haperingen. Ik herinnerde mij dat ik ooit een tweedehandse V-Box II box had aangekocht.Na een dag zoeken deze eindelijk gevonden in een doos op zolder. Heb deze direct aangesloten op de superjack en jawel alles werkte prima , vloeiend uitdraaiend naar 50 cm , daarna ook vloeiend indraaien naar exact het beginpunt van 000. Nokje van de onderste cilinder nu precies op de het onderste contact , bij 990 heb ik het nokje van de bovenste cilinder precies op het bovenste contact geplaatst , alles staat perfect zoals op de schets op de boven geplaatste schets. Ook even de afstanden gemeten op tussenpunten 250 , 500 en 750 , na een vijftal keren te herhalen waren de afstanden altijd dezelfde. Intussen hebt ik deze superjack gisteren, vóór de nakende hittegolf, gemonteerd op de Channelmaster 180. De V-Box II staat hier op mijn rek met ontvangers , heb die vanmorgen afgesteld op de diverse satellieten en vastgelegd met posities op de box. Heel tevreden dat alles terug werkt zoals vroeger. Dank voor de reacties van allen, heeft zeker bijgedragen tot het oplossen van mijn probleem... 😌
  4. Even een update : Na wat zoeken en testen ... De bovenste cilinder verwijderd en onderste cilinder met het nokje op het onderste contact geplaatst. De V-Box II en reset gegeven dat die 000 aangeeft , als ik nu draai naar het oosten op de box gaat die beginnen optellen naar omhoog , stap per stap naar 999 laten gaan en dan de bovenste cilinder erop gedraaid en vastgezet met het nokje op het bovenste contact. Als ik kijk naar de stand van de twee cilinders staan die precies zoals afgebeeld op de schets hierboven geplaatst ( het nokje van de bovenste cilinder staat dus 90° naar links t.o.v. de onderste cilinder ). So far so good ... maar nu komt het De stang komt bij het uitdraaien 44 cm. uit de buis , als ik indraai ( naar het westen ) komt de stang verder uitgedraaid dan 44 cm , zijnde 50 cm. Wat getest bij het eerst handmatig uitdraaien van de stang en daarna de V-Box II gerest naar 000. Wat blijkt er is een constant uitdraaien van stang voor 999 pulsen uit 44 cm. en voor 999 pulsen in 50 cm. Er is dus steeds een verschil van 6 cm tussen uitdraaien en indraaien. Dit op gelijke welke afstand ik eerst handmatig uitdraai 6,8 of 10 cm. Probleem , vaste posities zijn bij deze volledig uitgesloten. Nu volgende stap , maar hoe op te lossen... 😴
  5. Onnodig van nog te scannen. Volgens wat ik heb vernomen is deze zender zeventien dagen geleden gestopt met uitzenden. Buiten wat data , die wel het signaal verklaard ( bvb. bij mij 15dB ) maar in feite is de tp leeg en kan je niets inscannen.
  6. Ze zijn op 7B reeds vanaf vandaag verdwenen.Nu nog enkel op 13F te ontvangen.
  7. Nee , dat gaat niet. Enkel te activeren in gecertificeerde ontvanger van TNT Sat. V6's zijn nog te vinden maar het wordt moeilijker met de dag.
  8. Crazy Sat

    F1 Barcelona

    28,2°E 12695 V 10000 DVB-S2 16APSK FEC 2/3 HD (1920*1080) BISS 4:2:2 ID: EDS807HD.1 F1 Barcelona Practice3
  9. Heb gisteren nog een V6 kaart geactiveerd. Kaart ingebracht in mijn Philips neoviu S3 TNT ontvanger (19,2°E) en na enkele seconden reeds beeld op alle kanalen. Dezelfde V6 kaart ingebracht in mijn Octagon SF8008 en overal beeld met de juiste OScam configuratie op alle kanalen. Dus ja een V6 kaart kan je activeren. Nog nooit geprobeerd met een V7 kaart.
  10. Op Hotbird 13F (13,0°E) zijn ook de EBU EUROVISION NEWS zenders te ontvangen.Zijn identiek als op de Eutelsat 7B (7,0°E) Alle drie versleuteld in BISS met dezelfde keys als op de 7,0°E 11040 H 4938 DVB-S2 8PSK FEC 3/4 ID: EBU 1 ENC 11046 H 4938 DVB-S2 8PSK FEC 3/4 ID: EBU 2 ENC 11052 H 4938 DVB-S2 8PSK FEC 3/4 ID: EBU 3 ENC
  11. Ja een interessante aanbieding , sturen op naar België. __https://store.redcliffa.com/nieuwe-kaart-tntsat-satellietontvanger-decoder-4-jaar-geldig-p-596915.htm
  12. Ik heb er eentje gekregen van een vriend in ons grensdorp Abele , die woont op de grens maar aan de Franse kant , dus grondgebied Frankrijk. 😉 Is ook handig om iets te kopen bij een Franse website. Maar meestal kan ik laten toekomen in het Franse grensdorp Boeschepe in een "point de retrait" , is amper vijf minuutjes rijden en ik doe er regelmatig mijn inkopen.
  13. Activeren is heel simpel met een Philips NeoViu S3 . Haal je eigen TNT kaart eruit , steek de te activeren kaart erin , stem af op France 2 en wacht op beeld , duurt niet lang. Als je beeld hebt controleer je bij instellingen in de ontvanger of die kaart verschijnt met de einddatum. Die Philips NeoViu S3 koop je voor nog geen 25 euro.
  14. Hello , mijn vorige motor van mijn Channel Master 180 heeft de geest gegeven. Heb dus met enige moeite bij het vinden naar een nieuwe , er toch eentje online kunnen bestellen. Ik probeer die nu eerst wat uit in mijn hobbyruimte om alles te testen met een V-box II . Echter na alles juist te hebben aangesloten (motor en sensor) blijft die maar een tien seconden draaien zowel naar links of rechts.Het gevolg de stang komt slechts een vijftal cm uit de buis. Wat ik ook probeer om de juiste afstellingen te regelen bij de ronde witte cilinders in nylon bij de eindschakelaar , alles blijft hetzelfde. Zie op mijn foto hoe deze stonden bij aankoop en hoe die staan bij de schets. Dit is totaal anders. Iemand die mij kan uitleggen hoe die tandjes aan de die cilinders juist (onder welke hoek) moeten staan ten opzichte van elkaar?
  15. In HD en gratis via DVB-T2 , quel bonheur! 😉
×
×
  • Nieuwe aanmaken...