Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie heeft er een VU+Duo werkend met een V-Box. Op de VU+Duo openpli 3.0 , Kernel 3.1.1. en Enigma 2012-08-05. Ik maak gebruik van een duo lnb twin voor Astra 19° en Astra 23,5°. Graag wil ik dan dat de schotel kan draaien om de BBC's te ontvangen op Astra 28,2° en misschien, als dit mogelijk is, ook bv.Hotbird op 13°.

Geplaatst:

Ik snap nog niet helemaal wat je wil en hoe je installatie er precies uit ziet.

Even voor de duidelijkheid:

- Normaal heb je een draaibare schotel met 1 LNB. Om een VU+Duo te laten draaien met een Vbox is geen probleem met Enigma(2). Dus ook niet met OpenPLi.

- maar... je schrijft ook dat je er een Duo LNB op hebt zitten.

Wil je deze nu als single LNB instellen, dan is er dus geen probleem.

Maar wil je deze DUO-lnb tegelijk gebruiken gemonteerd op een draaibare schotel dan zal dit niet gaan tenzij....je deze (onder zéér bepaalde/beperkte voorwaarde) toch nog de Duo-LNB optie wil gebruiken.

Geen even aan hoe je het gedacht hebt.

Geplaatst:

Vooreerst dank voor jullie reakties.

De bedoeling is eigenlijk dat ik de duo lnb blijf gebruiken (is handig om terzelfde tijd van beide astra's te kunnen opnemen, bv.éénHd & WdrHd) maar als ik eens zap om dan toch ook het aanbod aan engelstalige programma's te kunnen bekijken.

Geplaatst:

Met de V-box stuur je manueel en separaat de rotor.

Rotor is dus aanwezig (aanname).

Met de V-box II werkt sturen van de rotor automatisch per diseqc.

Met een duo lnb (aanname twin versie) op 19,2 en 23,5 Oost en een coax aan de tuneringang A kun je dus niet ook nog een V-box II erachter hangen daar de meteen gaat rotoren / draaien.

Toch?

Fat Freddy's Drop

Bohannon

Geplaatst:

Met een duo lnb (aanname twin versie) op 19,2 en 23,5 Oost en een coax aan de tuneringang A kun je dus niet ook nog een V-box II erachter hangen daar de meteen gaat rotoren / draaien.

Toch?

Na wat zoeken op google met de steekwoorden multifeed schotel draaibaar, blijkt toch wel te gaan.

Geplaatst:

Ik heb een Rebox en een mulltifeedschotel op een SG-2100A rotor. En dat gaat op de volgende manier prima.

Astra 1 (19E2): instellen op USALS, LNB is A (tunerinstelling LNB A/B).

Nadat de rotor naar 19E2 is gedraaid, de instelling even wijzigen en de huidige positie opslaan op positie 1.

Daarna terug naar USALS.

Astra 3 (23E5) : DiSEqC 1.2, satellietpositie 1 (is nu 19E2), LNB is B (tunerinstelling LNB A/B)

Overige satelietten: instellen op USALS, LNB is A (tunerinstelling LNB A/B).

Resultaat: op alle satellieten draait de rotor via USALS naar de goede positie en gebruikt de ontvanger LNB A.

Op Astra 3 draait de rotor naar 19E2 en gebruikt de ontvanger LNB B (23E5).

Bij een twin DuoLNB kun je op Astra 1 en 3 vrij kijken en één zender opnemen, zoals de TS wil.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Geplaatst:

Hoi, sorry voor de late reaktie op je antwoord en oplossing,

ik snap 'm nog niet helemaal... (sorry misschien is er een schemaatje / afbeelding) hoe verbinden we de onderdelen dan?

ciao

Fat Freddy's Drop

Bohannon

• Nieuwe aanmaken...