Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Alle apparaten gaan naar de Onkyo versterker, en vanuit de versterker gaat er 1 hdmi-kabel naar de tv. Misschien moet ik wel in het menu van de rebox dolby uitschakelen? Ik ga het eens proberen.

Geplaatst:

De Dolby instelling in het Rebox menu bepaalt of de Rebox Dolby code in het ontvangen signaal decodeert, of dat het geluid gecodeerd wordt doorgegeven aan het volgende apparaat in de schakel.

 

Kan de Onkyo versterker het Dolby signaal decoderen ? Zoniet, dan moet de Rebox Dolby decoderen. Ik neem aan dat het geluid niet meer van de TV komt.

 

Probeer eens om de Rebox via HDMI direct op de TV aan te sluiten om te zien welk effect dat heeft. Minder mooi geluid, maar misschien ook geen storing meer ?

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Geplaatst:

De Dolby instelling in het Rebox menu bepaalt of de Rebox Dolby code in het ontvangen signaal decodeert, of dat het geluid gecodeerd wordt doorgegeven aan het volgende apparaat in de schakel.

 

Kan de Onkyo versterker het Dolby signaal decoderen ? Zoniet, dan moet de Rebox Dolby decoderen. Ik neem aan dat het geluid niet meer van de TV komt.

 

Probeer eens om de Rebox via HDMI direct op de TV aan te sluiten om te zien welk effect dat heeft. Minder mooi geluid, maar misschien ook geen storing meer ?

Ik heb een aantal instellingen veranderd in mijn Rebox, en zover ik het nu kan bekijken en luisteren is het probleem opgelost.

 

Ik had de dolby aanstaan en het default, het default het ik op uitgezet, en toen heb ik de hik in het geluid niet meer gehoord. Bedankt allemaal voor het geven van oplossingen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...