Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

gerrit B

Lid
  • Items

    9.328
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    201

Alles dat geplaatst werd door gerrit B

  1. Ik zal ook zeker niet zeggen dat alles prima geregeld is maar over het algemeen is het hier juist veel beter geregeld dan elders. Ik ken bijv. ook schilders die hun hele leven vluchtige dampen hebben ingeademd en zich nu bij het omdraaien al niet meer weten wat ze eigenlijk hadden willen doen. Daar is dan het "milieuvriendelijke" alternatief voor gekomen in de vorm van watergedragen verf maar ik ken ook weer schilders die arbeidsongeschikt zijn geraakt juist door deze watergedragen verf. Oud buurman is altijd melkboer geweest wel overleden aan een combinatie van Parkinson en dementie, een melkboer die met zijn milieuvriendelijke elektrische SRV wagen langs de deuren ging maar toch Parkinson. Ik heb zelf ook een tante met Parkinson, ik had haast gezegd nog nooit van haar leven in aanraking geweest met pesticiden maar heeft wel lange tijd gewerkt in een zwembad waarbij de chloordampen verdacht worden, alleen bewijs is er niet. Wel is ze al zover dat ze een stoellift moet gebruiken om boven te komen en dat ze nu net vorige week een speciaal bed heeft gekregen om nog thuis te kunnen blijven wonen. (slechts 6 of 7 jaar ouder dan wat ikzelf ben)
  2. en waar worden die geproduceerd? Op wat appels en peren na komt er op dit moment maar weinig fruit uit Nederland zelf, de rest wordt allemaal elders geproduceerd en dat simpelweg omdat ons klimaat maar 6 tot 7 maand geschikt is voor het telen van bepaalde gewassen. tja dat zijn dezelfde instanties die glyfosaat nog tot dec 2033 toestaan. En die strenge EU voedselzekerheid (waar landen/producenten minimaal aan moeten voldoen) liggen lager dan wat wij hier gewend zijn. De voedsel zekerheid ligt in Nederland zo ongeveer op het hoogste niveau ter wereld, dus van vrijwel alles wat uit het buitenland komt en wat ook hier geproduceerd wordt is de voedselzekerheid van het Nederlandse product hoger. Dan winkel jij zeker bij de voedselbank oid. waar het gratis is want overal waar ik kom om eten te kopen is het duurder en zelfs veel duurder geworden. Dus ik zeg niet zomaar wat maar omschrijf gewoon de dagelijkse werkelijkheid. lees dit maar eens vlees en zuivel duurder door krimp veestapel. Maar dat is natuurlijk volgens jou weer door de agro industrie ingegeven zodat ze hogere winsten kunnen maken.
  3. En dat dan van iemand die niet op de BBB stemt maar wel weet wat er speelt op het platte land. Denk dat je wel heel naïef moet zijn om dit te denken. De hedendaagse stijgende prijzen van voedsel zou nu al komen door het verminderde aanbod omdat er boeren hier in Nederland mee stoppen. Logisch toch, de meeste sinaasappels komen uit Brazilië, de meeste druiven komen uit Frankrijk en Spanje, Duitsland is de grootste kaasproducent, uit landen als Ivoorkust, Ghana en Indonesië komt de meeste cacao. Ga je dan ook tegen die landen zeggen van "stop maar met de productie van de helft, jullie produceren alleen maar voor het buitenland"? Uiteraard het ultieme ideale scenario; echter tot de producten in de winkel 2 tot 3 keer zo duur worden en voor de meeste mensen niet meer te betalen zijn. Maar ook worden op dit moment al producten uit het buitenland gehaald omdat ze daar goedkoper geproduceerd kunnen worden, maar in de landen zijn wel medicijnen, bestrijdingsmiddelen, fokmethodes en een dierenwelzijn toegestaan die hier al jaren verboden zijn. Met dat in het achterhoofd kijk je dan wel heel anders naar dat genetisch gemanipuleerde blikje mais, die mooi geel blijvende bananen, die courgette, tomaten, aardappelen, appels en aardbeien die in die landen wel genetisch gemanipuleerd mogen worden.
  4. En dat wordt nu beter met een partij die van mening is dat 60% van alle boeren maar moet verdwijnen en dat we de vrijgekomen grond maar vol moeten bouwen? Dat wordt geen stilstand maar een slagveld wat menig boerengezin tot wanhoop zal drijven en waarvan we later zullen zeggen "hadden we toen maar........"
  5. Denk dat je nogal eenzijdig geïnformeerd bent. Dat het gewoon kan is de BBB op dit moment aan het bewijzen door een streep te zetten door de belachelijke 0,005 mol en de norm te verhogen naar 1 Mol. En dat niet alleen op papier maar ook volledig juridisch onderbouwt. Een belachelijke norm die overigens onder klimaatdrammer Jetten tot stand is gekomen, maar dat zijn de meesten blijkbaar al weer lang vergeten. Maar ook op het gebied van wonen heeft de BBB het nodige, in de korte tijd dat NSC terug getrokken heeft, weten te bereiken. En ja daarbij bots je dus met andere partijen die wetten toetsen op de juridische haalbaarheid immers die toetsen op basis van de hedendaagse wetten en regels en als je daar wat aan gaat veranderen dan bots je dus bij voorbaat. Dus eigenlijk is het nogal vreemd dat een kleine partij die in zo'n korte tijd zoveel voor elkaar heeft weten te krijgen, terwijl anderen wegliepen of niets deden, toch op deze manier wordt afgestraft.
  6. niet alleen Ai hoor Vergeet niet dat D66 ook de huidige stikstof problemen heeft veroorzaakt terwijl ze nu roepen 10 nieuwe steden te zullen gaan bouwen. Euuhh........ hoe dan als je zelf een stikstofslot op Nederland hebt gezet waardoor er niet gebouwd kan/mag worden? Diezelfde partij wil dus ook niet minder maar meer AZC's en dan kleinschaliger en elke stad/dorp van het land. Als je dit dan allemaal leest dan vraag je je wel af hoe Nederland op deze partij heeft kunnen stemmen? Het kan haast niet anders dat men er maar op gestemd heeft omdat men wel een keer klaar is met de gevestigde orde (alsof D66 dat zelf niet is) en de nieuwe partijen niet echt een beter alternatief boden.
  7. zo zie je maar dat als je je campagne op de juiste manier weet te brengen en niet noemt dat je : Dan mag je blij zijn dat ze het straks niet alleen voor het zeggen krijgen.
  8. Paternotte is toch van D66? Klaver was/is Groen links
  9. Juich niet te vroeg D66 1 minder en de PVV 1 groter en ze zijn er al. Het kan dus nog alle kanten op gaan als het zuiden toch weer massaal op de PVV heeft gestemd terwijl dat misschien niet in de exitpeilingen is meegenomen.
  10. Ben bang dat we er Klaver voor terug krijgen?
  11. Met D66 als grootste partij zie ik dat echt niet gebeuren.
  12. Opnieuw van die Hooligans op de snelweg en waar was de ME? en hoeveel boetes zijn er uitgeschreven? Hoezo wordt er met 2 maten gemeten?
  13. gerrit B

    Rekeningrijden

    Ik spreek dus de mensen en sta er middenin dus zie ook wat er gebeurd. In het bedrijfsleven is men echt niet allemaal op vrijdag vrij en is men ook niet standaard elke maandagmorgen niet bereikbaar. Probeer maar eens een ambtenaar te vinden die gewoon 40 uur in de week werkt. Daarnaast bestaat het Nederlandse bedrijfsleven nog steeds hoofdzakelijk uit familiebedrijven waarbij de eigenaar of eigenaren ook in het bezit is/zijn van de aandelen van het bedrijf. Deze bedrijven zijn vaak ook het pensioen van deze ondernemers dus die zorgen er wel voor dat hun bedrijf floreert om hun pensioen niet in gevaar te brengen.
  14. is niet zo moeilijk, tenminste niet met de meters zoals wij die hier in Nederland kennen. 1 x op de groene knop drukken is een display test 2e keer drukken is de versie van de meter 3e keer drukken is verbruik hoog tarief 4e keer drukken is verbruik laag tarief 5e keer drukken is teruglevering hoog 6e keer drukke is teruglevering laag 7e keer drukken is actueel vermogen. hou je dit bijv. elke zondag bij en zet je dat in een overzicht dan kun je precies zien wat er gebeurd zonder ingewikkelde App of wat dan ook gewoon even wat lijnen op papier zetten en regelmatig invullen. Zet je het in een Exel bestandje en je kunt er mooie overzichten van maken.
  15. lees eens wat artikelen van Ian Plimer en volg eens wat interviews die hij heeft gegeven. Een echte eye opener van hem, vind ik tenminste, was een discussie met een klimaat minister uit Australië Die het had over opwarming dit, CO2 uitstoot dat en geen enkele aanpak deugde. Die minister werd de vraag gesteld "weet u wel hoeveel CO2 er in de lucht zit"? Nou dat wist ze dus niet maar dat is dus 0,04% Hiervan heeft volgens Ian Plimer slecht 4% een menselijke oorsprong We hebben het dan over 0,0016% Van deze 0,0016% wordt 98% direct weer opgenomen door de natuur (planten en bomen halen dit uit de lucht) Blijft dus 2% over en we hebben het dan over 0,000032% Kijk je dan wat de invloed is van een groot continent als Australië dan was dat iets van 3% waarbij dan ook weer meer dan de helft een natuurlijke oorsprong zou hebben. 1,5% van 0,000032% = dus 0,00000048% Hij verweet die minister dan ook dat zij tientallen miljarden wilde besteden om die 0,00000048% te willen verlagen met dacht ik 5% en dan heb je het dus over een verlaging van 0,000000024%
  16. gerrit B

    Rekeningrijden

    Personeel of voor de directie? Ik heb al wel eerder gezegd dat de laadpaal meestal de oplossing voor de directie is om zijn/haar auto naast de voordeur te kunnen parkeren en niet een eind door de regen te hoeven lopen aangezien de meeste personeelsleden geen elektrische auto die gemiddeld 10.000 tot 15.000 duurder is dan een benzine auto kunnen betalen.
  17. gerrit B

    Rekeningrijden

    als je een 8 urige werkdag hebt en je woont een half uur van je werk af dan ben je al 9 uur van huis. Pauzes doen de meesten in eigen tijd dus 's morgens een kwartier, tussen de middag een half uur en 's middags nog eens een kwartier en dan ben je al 10 uur van huis. Als het dan licht is van 7 tot 17.00 uur dan kun je thuis je stekkerauto wel op je zonnepanelen aan gaan sluiten maar, mits je een thuis batterij hebt, zullen die je auto niet op gaan laden. Maar ook als het wel langer licht is dan zal het laden via een laadpaal nog steeds lang omdat er met maximaal 11 kw geladen kan worden en als er thuis voor het eten elektrisch gekookt wordt ed. dan duurt het nog langer omdat dan de auto laden een lagere prioriteit heeft. Moet je de auto opladen van 50% naar 100% dan heb je daar met een 1 fase aansluiting nog steeds ongeveer 7 uur voor nodig met een laadpaal van 3,7KW (maximale stroom over 1 eindgroep) en nog veel langer via een gewoon stopcontact. Doe je dat met een 3 fasen aansluiting en een laadpaal van 11kw dan ben je nog steeds 3,5 tot 10 uur onderweg om van 50% naar 100% te gaan. (meestal heb je nl. een 3 fasen aansluiting omdat er meer elektrisch in huis wordt gebruikt voor o.a koken, verwarmen enz.) Dus vergeet die 16 uur laden via de zonnepanelen maar want we hebben maximaal 16 uur, 16 minuten en een paar seconde licht op de aller langste dag van het jaar.
  18. gerrit B

    Rekeningrijden

    Dat kan alleen maar in het weekend, als je overdag aan het werk bent en je hebt je auto nodig om op dat werk te komen dan kun je die niet thuis aan je zonnepanelen hangen.
  19. gerrit B

    Rekeningrijden

    Zeker maar in het ziekenhuis werken er zo'n 120.000 en van o.a die agenten hebben we er maar 63.000 en weet jij wanneer je voor het laatst een agent bij jou in de straat of dorp hebt gezien? Het beeld wat ik zeker niet wil schetsen is dat al die ambtenaren een beetje niets zitten te doen, alhoewel ik vrijwel zeker weet dat als het bedrijfsleven zo zou werken als in het ambtenarenwezen dat menig bedrijf ten dode zou zijn opgeschreven. Wat ik wel probeer aan te geven is dat ze door de ingewikkelde regelgeving vaak onnodig werk moeten doen om alle geldstromen door het rondpompen van enorme bedragen te moeten beoordelen en controleren maar heb je ook wel eens gezien hoeveel agenten er nodig zijn om weer een stel van die klimaat hooligans van de snelweg te verwijderen?
  20. gerrit B

    Rekeningrijden

    Op elektriciteit betaal je toch ook al flink belasting? Een kW kost gemiddeld 25 - 30 cent en daarvan is 12,3 cent alleen maar belasting. Dus dat is ook al bijna 50% belasting. Laat de overheid zelf de broekriem maar eens aanhalen ipv. de kosten telkens maar op te laten lopen en door te schuiven. Als je alleen al kijkt hoeveel ambtenaren we hebben dan wordt je daar niet goed van. Er werken in Nederland zo ongeveer 9,8 miljoen mensen daarvan zijn er ruim 1 miljoen ambtenaar. Dus in het kort komt het er op neer dan van 10 werkenden personen er 1 ambtenaar is. Dus die 9 werkenden moeten tevens de kost verdienen voor nog eens 9 personen + nog een ambtenaar. Gaan al die regelingen en toeslagen overboord die ons systeem zo ingewikkeld maken dan kunnen we met veel minder ambtenaren toe, krijgen we weer meer handen op de werkvloer die geld opleveren ipv. geld kosten en daarmee kan de wegenbelasting simpel geschrapt worden en vervangen door betaling via de gebruikte brandstof.
  21. Ik kan het gewoon op de energiemeter zelf zien. Daar krijg je keurig het verbruik in het hoge tarief, het verbruik in het lage tarief, het leveren in het hoge tarief, het leveren in het lage tarief te zien en het actuele verbruik. Zelf hou ik dit gewoon regelmatig bij zodat je kunt zien wat je panelen doen maar ook wat je eigen verbruik is. Zet ik bijv. de infraroodverwarming aan dan zie je het verbruik ook meteen omhoog schieten, maar zo zie je ook plots vreemd verbruik ontstaan (pomp welke door bleef lopen terwijl het water al lang weg was) en kun je ook snel ingrijpen.
  22. eeuuh water en een borstel? Heb zo'n telescopische steel met borstel waar je de waterslang op aan kunt sluiten. Niet dat ik dat echt nodig heb want de panelen liggen op een plat dak, maar kan er zo mooi rechtop bij blijven staan. Ik kies meestal een moment uit na een dag regen, dan is het meeste vuil al ingeweekt en zijn de panelen ook zo schoon. Met name aan de onderzijde vormt er zich altijd een laagje vuil en je ziet toch wel een aardig verschil met schone panelen of met dat laagje vuil aan de onderzijde.
  23. Jij vraagt er ook gewoon om hé 😁
  24. Ook op een regenachtige dag wekken mijn panelen meestal meer op dan wat ik verbruik. Moet wel zeggen dat ik dan ook heel weinig verbruik, zo uit mijn hoofd op 2A voor iets van 8 euro per maand en krijg dan in de zomermaanden meestal rond 23 euro per maand terug voor de geleverde stroom (daar draaien alleen de beveiliging, camera's en modem) en op 2B iets van 3 euro per maand en zelfs bij volle maan lever ik op 2B stroom terug (daar staat alleen de TV en radio in standby + is er een bewegingsmelder actief) Maak ik echter mijn panelen niet regelmatig schoon dan is maanlicht van een volle maan niet voldoende om stroom op te wekken.
  25. 5 nov. is het volle maan, zonder bewolking kunnen je panelen dan nog wat opwekken terwijl het al avond is.😉
×
×
  • Nieuwe aanmaken...