-
Items
9.328 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
201
Inhoudstype
Profielen
Forums
Store
Alles dat geplaatst werd door gerrit B
-
die staat altijd al buiten en geeft nu nog 26,9 graden aan met een luchtvochtigheid van 67%
-
Hier buiten nog 27,7 en binnen nog steeds 29 graden. Kwam net ook een filmpje van mijn dochter uit Duitsland en in Zirndorf is er een complete wolkenbreuk geweest waarbij de deksels van het riool zelfs zijn weggespoeld en de straat 1 wild waterbaan is geworden.
-
Kwam net een bericht tegen dat het in Zeeland flink heeft gehageld.
-
Niet echt een mop maar wel leuk als je tenminste facebook hebt. Make Orange great again.
-
Hier nu 29 in de kamer maar het voelt binnen nu warmer aan dan buiten dus alles open gegooid met de ventilatoren op volle snelheid om koele lucht naar binnen te krijgen. Vandaag nog wel boven het platte dak van de keuken een extra zonnedoek opgehangen op 80 cm boven het dak zodat de zon niet direct op het dak kan branden en het onder dit doek nog kan ventileren. Maar je merkt wel dat het warm is, was net in 2 supermarkten om water en watermeloen te kopen maar er was alleen nog maar bubbeltjes water en wat suikermeloen. De verkoopster gaf aan dat ze rond de middag al de laatste watermeloenen hadden verkocht en dat ze hoopten dat er maandag nieuwe geleverd zouden worden. Tegen muggenlarven helpen een paar druppels slaolie ook prima, dat vormt een laagje over het water zodat de muggenlarven niet meer kunnen ademen en dan ben je ze ook zo kwijt.
-
Ik was net achterin de tuin om de planten in de bakken water te geven maar ben snel weer terug gegaan. Hoe verder ik in de tuin kwam hoe harder het gezoem van de muggen en dat ondanks dat mijn gehoord al aardig terug gelopen is met alle sirenes die ik al te horen heb gehad. Denk dan ook dat het er geen honderden maar wel duizenden moeten zijn dat ik dit nog moet kunnen horen. Ik heb dus hetzelfde mijn vrouw heeft nergens last van en mij hebben ze vrijwel meteen te pakken met ook enorm jeukende plekken die zelfs vaak ontstoken raken. Ik gebruik altijd nestosyl, zodra ik merk dat ik ergens gestoken wordt dan meteen een laagje van die zalf er op en vaak is de volgende dag al niets meer te voelen of te zien. Zoon die op dit moment in de Ardennen is gaf aan dat ze om 21.00 uur de eerste regenbui hebben gehad.
-
Buiten in de schaduw 37 graden en binnen 28 graden. Dus nu een graad warmer binnen dan gisteren en heb vannacht door ventilatie de temperatuur terug weten te brengen tot 25 graden. Heb hier op 7m afstand een speciale ventilator staan (geeft een heel gerichte luchtstroom) en boven het bed een plafondventilator. Door de luchtstroom blijf je een beetje droog en zo is het nog aardig vol te houden.
-
Dat is denk ik ook de reden dat in oude gebouwen de ventilatie heel anders is dan in moderne gebouwen. Ga je dan in een oud gebouw de ventilatie aanpassen naar de hedendaagse standaard en alle kieren en spleten dichtstoppen dan loop je meestal tegen andere problemen aan.
-
Thuis batterij (all in) vermogen zonnepanelen.
gerrit B reageerde op Con's onderwerp in De energietransitie
In Duitsland heet het Ki Hier in Nederland heeft Ki toch wel een heel andere betekenis. 😁 -
regeringsvliegtuig moet na 10 jaar al weer vervangen worden Ja je moet ambtenaar of leraar zijn om zoiets te bedenken zeggen wij hier altijd, maar misschien een optie om uit te gaan wijken naar een ander vliegveld waar ze dit vliegtuig wel gewoon kunnen onderhouden?
-
wel een linkje naar facebook Strategie tegen Tunesië
-
Klopt want KPN heeft zijn telefoonlijnen helemaal nergens beveiligd tegen overspanning oid. Ik had een klant in Holten en die kreeg gewoon elke 3 jaar een geheel nieuw beveiligingssysteem en dat alleen door inslagen via de telefoonlijn. Toen ik hem aangaf dat we daar overspanningsbeveiliging voor hadden was zijn reactie "ben je helemaal bedondert", "dat gaan we niet doen" Op de vraag waarom niet want daarmee voorkwam hij een bult ellende elke keer. Was zijn reactie "klopt, maar nu kom jij hier zo ongeveer elke 3 jaar het meest moderne beveiligingssysteem monteren zonder dat het me 1 cent kost". "Dus zolang de verzekering betaald en geen overspanningsbeveiliging eist kom jij maar elke 3 jaar wat nieuws monteren" De laatste keer dat ik er was had hij zitten werken en was de telefooncentrale die links van hem aan de wand was gemonteerd met geweld voor hem langs geschoten over zijn bureau om 4m verder tegen de rechter wand te knallen. Toen ze kwamen de telefoonlijn te herstellen was deze op sommige plekken gewoon helemaal weg en was er alleen nog een zwart/blauw spoor in het zand te vinden en van de weg naar zijn huis hebben ze op een stuk van 150m 7 lassen moeten maken voordat er weer telefoon en internet was. Bleek dat de bliksem in een berk was geslagen die direct naast de telefoonlijn stond.
-
Bliksem zoekt de weg naar het laagste aardpotentiaal. Dus een metalen kap op je dak zegt niets mits deze geen verbinding maakt met de aarde. Sluit je er een koperen of aluminium leiding op aan met een pen diep de grond in dan trek je juist de bliksem aan, vaak wel met het voordeel dat er minder schade is. Hier in de buurt waren wij en de overburen altijd aan de beurt, viel er een bliksemschicht dan kwam die bij ons of bij de overburen en dat zo vaak dat de verzekeraar dreigde ons uit de verzekering te gooien vanwege de vele schade. Een nieuwe verzekering afsluiten ging ook niet want blijkbaar worden de schades ergens geregistreerd en kunnen andere verzekeraars daar informatie inwinnen. Gelukkig kregen we toen glasvezel en sinds die tijd niet 1 blikseminslag meer gehad.
-
Altijd. Normaal koeltassen voor spullen die koel moeten blijven maar met dit uitzonderlijk warme weer een dikwandige koelbox die op de 12V van de auto draait. Heb er aan de zaak nog een staan die op 230V, 12V en gas moet kunnen werken maar die moet ik eerst nog schoonmaken (stond in de gekochte schade aanhanger met kapot gebroken bierflesjes, verschimmelde worst ed.) maar heb me daar nog geen tijd voor gegund.
-
Niet alleen de trap is een bron van ellende ook de onderdoorgang staat in de top 10 van meeste onveilige plekken hier. Regelmatig houden jongeren zich hier op en vallen passanten lastig. Veel vrouwen fietsen dan ook liever een paar km om dan dat ze in de avond door deze tunnel moeten.
-
Lijkt me dus meer een onderbuik gevoel dan gebaseerd op feiten. Feit is gewoon dat in de horeca, zorg en het onderwijs veruit het meest in deeltijd wordt gewerkt van alle branches. Ik baseer me dan ook niet op een onderbuik gevoel maar op gegevens van een instantie die de salarissen uitbetaald in het onderwijs en welke aangeeft dat met de stijgingen van de lonen veel juist minder zijn gaan werken en dat lijkt me een toch wel iets betrouwbaardere bron.
-
Hoeft niet, is niet mijn ding. Maar vraag me wel af hoe jullie dan aan de informatie komen dat men niet massaal in deeltijd is gaan werken?
-
Blijkbaar weten jullie het dan beter. Maar ga maar eens zoeken dan zal je ontdekken dat maar liefst 71% van het onderwijzend personeel in deeltijd werkt.
-
Weet je hoeveel salaris het onderwijs er bij heeft gekregen de laatste jaren en wat daarmee is gebeurd? Juist ja, men is massaal in deeltijd gaan werken omdat ze anders door het hogere salaris toeslagen kwijt zouden raken. En nee, die informatie is niet van horen zeggen maar komt van een overkoepelende organisatie van scholen waar ik regelmatig kom voor mijn werk.
-
Is dat alleen de VVD aan te rekenen? Of hebben/hadden die net als alle andere partijen te maken met "wil niet en kan niet" van andere partijen waardoor er een gulden middenweg is gekozen? Denk dat als men er voor gaat zorgen dat iedereen die belasting zou moet betalen ook eens belasting gaat betalen dat alle bezuinigingen meteen de prullenbak in kunnen.
-
Als je een kiezer vertegenwoordigd dan zal je ook in lijn met wat de kiezer wil maatregelen moeten nemen (of goed uit moeten leggen waarom je afwijkt van wat de kiezer wil) Denk dat er weinig zijn die het met de huidige maatregelen eens zijn want verwacht niet dat er veel zijn die het uitstekend vinden om na 40 of 45 jaar werken en nog wat jaren bij aan te moeten knopen, ook niet dat zieken die niet kunnen werken gekort worden, dat iedereen die ziek is maar meer moet gaan betalen aan eigen bijdrage en dat ondanks alle beloftes de instroom nog steeds niet beperkt wordt. Vooral als Vijlbrief (D66) aangeeft dit te moeten doen vanwege de stijgende kosten maar in de praktijk blijkt dat die kosten al jarenlang nagenoeg gelijk blijven. Kosten die wel explosief zijn gestegen zijn die van de asielopvang En die kosten moeten nu opgebracht worden door ergens anders op te bezuinigen ipv. het probleem bij de wortel aan te pakken. Een van de maatregelen kan zijn om de spreidingswet met noodopvang direct op te heffen en weer terug te gaan naar reguliere opvang en zo de commerciële partijen die hier goud geld mee verdienen buiten spel te zetten. Kijk je naar de verschuiving in het politieke landschap dan zie je dus ook dat een heel groot gedeelte het niet eens is met wat er nu gebeurd en dat de huidige politiek niet levert wat van hun gevraagd wordt.
-
Het probleem van zoveel splinterpartijen met elk een eigen belang voor alleen maar 1 bepaald doel/gedachte en die dan ook nog wat van de rest moeten vinden zonder daar de mensen voor te hebben die verder na kunnen denken over de gevolgen van een keuze. Daarnaast het probleem van de grotere partijen die wel iets zeggen/vinden in verkiezingstijd maar na de tijd weer terug gefloten worden waardoor de massa het idee krijgt dat er niet naar hun geluisterd wordt.
-
Verwacht ik ook niet want wat de ene partij wil daar is de ander op tegen en gaat dwars liggen en andersom en zo bereiken we uiteindelijk helemaal niets.
-
Laat ze maar alvast beginnen met het voorbereiden van nieuwe verkiezingen want ik geloof nooit dat deze club de zomer overleeft.
