Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

beeld vervormd en geluid kraakt plotseling

Ga naar oplossing Opgelost door ElSid,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisterenavond plots een vreemd beeld, kleine witte puntjes in de contouren van de figuren/objecten in het beeld en krakend geluid. Ik heb de box volledig herstart en toen was het fenomeen even verdwenen. Enkele minuten later was het probleem terug.

Config: een single tuner (A) en een dual tuner (B + C). openPLI 4.0 met een image van 22/8/2014. De temperatuur was normaal te noemen.

Signaal was +/- 80%, sat keuze maakte niet veel uit, het was op alle zenders.

Bij wijze van test had ik even tuner A uitgeschakeld en het probleem is weggebleven. Nu staat de box terug op tuner A te spelen en het probleem verschijnt opnieuw na +/- 30 minuten en verdwijnt vanzelf na 20 seconden.

Iemand enig idee? Ik gok op een defecte tuner....

Geplaatst:

Zeer goed mogelijk! Goede kans is ook de voeding. Controleet de inmiddels beroemde C807 en spanningsregulator. Kan zomaar zijn dat het verwijderen van tuner A de voeding iets meer lucht geeft waardoor de nominale waarden net gehaald worden..

Geplaatst:

Nee dat is het niet, maar de VU+ heeft ook zo zijn voedingsproblemen

Geplaatst:

Ooh, waarop baseer jij dit?

Volgens mij zijn toch voedingsproblemen alleen bij de oude DUO bekend of weet jij andere typen uit de VU+ serie die ook voedingsproblemen hebben?

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst: (aangepast)

flauwekul Mimisiku,

(sorry)

dan ken je de VU+ machines niet goed genoeg

de oplossing ligt erin die DUO2 nogmaals met VTI 7.0 te flashen

en als er dan nog steeds problemen zijn => moeten we concluderen dat iets anders problemen levert

-is de hardware stuk => retour winkel

-is de aanvoer van signaal stuk of gebrekkig ( alles controleren en of vervangen coax - schotel)

-is er een heftige stoorzender in de buurt (daar lijkt het op, zoals EISid het symptoom schets)

aangepast door Tonskidutch

Fat Freddy's Drop

Bohannon

Geplaatst:

Ondertussen een update gedaan met de laatste openpli build en ik heb het probleem voorlopig nog niet teruggezien.

VTI/Blackhole is nog nieuw voor mij. Ik heb altijd gesloten niet-linux ontvangers gehad, dit is mijn eerste Linux based ontvanger. Misschien dat ik in de toekomst de stap nog ga wagen naar VTI/Blackhole

• 3 weken later...
  • Oplossing
Geplaatst:

Een korte update: het probleem werd veroorzaakt door een defecte HDMI kabel. Kabel vervangen en sindsdien opgelost.

Bedankt voor de suggesties allemaal!

• Nieuwe aanmaken...