Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo forum leden. Mijn vraag is of ik deze antenne zomaar op een sony 4 k tv kan aansluiten . Bij deze antenne zit een antenne versterker .vandaar mijn vraag , omdat er ook tv s bestaan die een 5 volt  op de antenne ingang  mee geven zodoende . De tv is van een colega  .mvg Ricardo 

20201025_160456.jpg

Geplaatst:

Hoi @RicardoBelli,

Geen probleem. Waarschijnlijk heb je die antenneversterker echt wel nodig omdat de meeste TV's geen 5 Volt meegeven richting de antenne. Maar al zou de TV wel 5 volt leveren, dan valt dat vast ook wel uit te zetten. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Geplaatst:

Dank u voor de reactie  . Dus als er spanning  op de antenne ingang staat ,dient deze handmatig  worden uitgeschakeld.  Gaat dat niet automatisch  dan ?? Een soort van interne beveiliging???? Mvgr Ricardo 

• Like 1
  • Moderator
Geplaatst:

Heeft die antenne dan een eigen voeding?

Volgens de verpakking heeft die een ingebouwde versterker, die voedingspanning nodig heeft.

UIt de beschrijving,

6 Volt, 100 mA Netzteil of direkt vanuit de DVB-T Receiver.

Je kan dus gewoon 6 Volt spanning vanuit je tv via de antenne kabel gebruiken om die kamer antenne te voeden.

• Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Op de doos staat precies wat ik al eerder schreef, stroomverzorging via de bijgeleverde netvoeding of direct via de DVB-T ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Kortom : Als je twijfelt of jouw TV 5 volt levert, dan probeer je de antenne eerst zonder netvoeding. 

Waarschijnlijk ontvang je dan niets en dan kun je de voeding alsnog aansluiten en aanzetten.  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird