Vertel er bij : alles wordt versterkt. Dus ook de ruis. Heeft alleen maar nut als je na de versterker lange, slechte kabels gebruikt die alles weer verzwakken. Dan kan het signaal net voldoende zijn om te ontvangen.
Edision had een hele mooie lnb gemaakt, 4,3 graden. met 1 uitgang. Goedkoop en werkte perfect op een 80cm schotel. Echter na 1 jaar begon het kapje al te scheuren en daarna te verpulveren.
Maar we gaan nu erg ver weg van het onderwerp.
Dat gaat met Edision kabel niet lukken. Binnen 1 jaar gaat de buitenmantel al scheuren. Net als de kappen van de LNB's die ze maken. Grieken hebben een goede keuken, maar slecht sat materiaal.
Als je een 2e antenne plaatst, heb je grote kans op kruismodulatie. Dan zal je moeten omschakelen tussen de antennes, en dat geeft weer verlies.....
Het beste is dan een betere antenne zoeken die meer signaal geeft. En natuurlijk een zo goed mogelijke coax.
De positie van de 23,5 is idd te dicht naar de 28,2. die moet ongeveer in het midden tussen de 19,2 en 28,2 gemonteerd zijn. Tevens lijkt het of de skew niet goed is. Hij zou wat schever moeten zijn. Een goede afstelling gaat echter alleen maar met meten. Is weten.
De LNB's op de foto kan je meteen in de recycling doen. Allemaal kapot. Schotel kan nog wel opgeknapt worden. En de VU is ook al redelijk gedateerd, ziet er wel goed uit. Ik denk dat je de vraagprijs aan moet passen.