-
Items
9.328 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
201
Inhoudstype
Profielen
Forums
Store
Alles dat geplaatst werd door gerrit B
-
Vandaag weer getankt in de Pruis voor 2,09.9 scheelt toch 32 cent per liter vergeleken met hier in de buurt waar ze nog steeds 2,41.9 vragen.
-
Een Belgische multimiljonair wordt 50 jaar en hij besluit een heel groot feest te geven en nodigt de hele buurt uit in zijn luxe achtertuin met zwembad en al. Ook Ahmed, de enige Marokkaan in de buurt, wordt uitgenodigd. Het is echt een superfeest met muziek en bier en het gaat er flink aan toe. De miljonair roept op een geven moment: "allee ik geef u 1 MILJOEN euro als gij die durft te vechten met mijnen krokodil die op dit moment in het zwembad zwemt!" Hij had het nog niet geroepen of Ahmed ligt al in het water te vechten met die grote krokodil. Hij vecht een strijd van leven op dood. Na een hels gevecht slaagt Ahmed erin het beest te wurgen. Drijfnat en flink gehavend kruipt hij uit het zwembad en de stomverbaasde miljonair zegt: "Ahmed, beloofd is beloofd, je krijgt dat miljoen van me." Waarop Ahmed zegt: "Rot op met dat miljoen van je." De miljonair: "Een half miljoen dan?" Ahmed: "Wil ik ook niet!!" De miljonair: "Mijnen Porsche dan? Hier zijn de sleutels." Ahmed: "Wil ik ook niet!!" De miljonair: "Mijnen gouden Rolex?" Ahmed: "Nee!!!!" De miljonair: "Wat wil je in godsnaam dan wel ?" Waarop Ahmed snauwt : "DE NAAM VAN DE KLOOTZAK DIE ME IN HET WATER GEDUWD HEEFT!"
-
even wachten tot 1 mei E10 kost er op dit moment nog rond de 2 euro hier rond de € 2,30 dus scheelt nu al zo'n 30 cent de liter en dat wordt straks dus meer dan 40 cent verschil.
-
Het is een minderheidskabinet, dus ze hebben de steun van andere partijen nodig en die zullen ook zeker wat in de melk willen brokkelen. PVDA/groenlinks wil bijv. een maximale prijs vastleggen net als in België VVD wil lagere accijnzen CDA wil een prijsplafond PVV wil de accijnzen zelfs naar 0 D66 wil elektrisch rijden juist extra stimuleren Ja21 wil een verlaging van de accijnzen BBB wil lagere accijnzen SP wil lagere accijnzen CU wil juist hogere accijnzen PVVD wil ook de prijzen juist verhogen Volt wil ook juist hogere brandstofprijzen Kijk je naar hoe het gaat met de asielwetten dan weet ik niet of we niet binnenkort weer verkiezingen krijgen, dus denk dat vrijdag een aardig beeld zal geven.
-
as. vrijdag komt het in de ministerraad. Ga er vanuit dat er toch nog wel wat aan deze plannen gesleuteld gaat worden.
-
Wat ik juist vreemd vind is dat de overheid voor deze oplossing kiest en het niet juist simpel houdt. Nu krijgen de bedrijven (in dit 1e voorstel) korting op wegenbelasting. Natuurlijk is dat welkom maar door de prijs van brandstof niet te wijzigen wordt het verschil met het buitenland nog veel groter. Hier kost de diesel nu 2,35 terwijl het in Duitsland 2,12 is. Dat scheelt dus al 23 cent. Komt de accijnsverlaging in Duitsland per 1 mei dan wordt daar de brandstof nog eens 17 cent goedkoper en wordt het verschil maar liefst 40 cent per liter. Op een tank van 70 liter dus een prijsverschil van 28 euro. Volgens mij hoef je dan geen rekenkundig wonder te zijn om te begrijpen dat veel ondernemers hier gaan profiteren van de lagere wegenbelasting maar nog een keer extra winst pakken door vervolgens te gaan tanken in het buitenland.
-
Niet helemaal, als werkgever zijn de betaalde reiskostenvergoedingen aan je werknemers weer aftrekbaar. Moet je natuurlijk wel winst hebben gemaakt anders valt er niets af te trekken maar stel je mag je personeel 30 cent per km geven en je bent een eenmanszaak of VOF dan is in 2026 de 1e schijf 35,75% (tot €38.883), de 2e schijf 37,56% (€38.883 - €78.426) en de 3e schijf 49,50% (boven €78.426). Betaal je dus belasting in de 3e schijf en kun je daar je reiskosten vergoeding op in mindering brengen dan betaal je je werknemer wel 30 cent maar kost het je uiteindelijk slechts 15,15 cent en betaald de fiscus de rest (14.85 cent) Blijft de onkostenvergoeding 23 cent dan kost het je 11,6 cent per km en betaald de fiscus de rest (11.39 cent) Dus de fiscus betaald in dit voorbeeld per km 3,46 cent extra mee. op zich lijkt dat niet veel maar als je weet dat er per jaar zo'n 137,8 miljard km worden gemaakt (alleen in Nederland) waarvan zo'n 25% woonwerkverkeer is dan heb je het over zo'n 35 miljard km en dat is dan toch een kostenpost van zo'n 1,2 miljard Overigens rij je in een gemiddelde middenklasser dan is berekend dat de onkostenvergoeding pas bij 38 cent per km kostendekkend is.
-
Zojuist in het nieuws dat de Nederlandse overheid nu ook met een steunpakket komt van 1 miljard. Natuurlijk kiest men niet voor een eenvoudige oplossing maar jaagt men de belastingdienst weer in de stress want er moet een pakket komen voor de mensen met een klein budget, - de wegenbelasting voor bedrijfsauto's zou worden gehalveerd - bedrijven mogen hun werknemers een hogere onbelaste reiskostenvergoeding geven. - accijns of benzine en diesel blijven gehandhaafd.
-
Ik geef je groot gelijk als je het zo doet, maar het zal de overheid een doorn in het oog zijn dat ze ik weet niet hoeveel accijns mis lopen door "gratis" thuis via de zonnepanelen je auto op te laden. Dus verwacht dat ze al lang aan het broeden zijn hoe ze van dat voordeel toch een deel mee kunnen snoepen. Persoonlijk verwacht ik dat ze daarom zullen proberen om voor de EV rijders een km heffing in gaan voeren.
-
Er vallen harde klappen in Iran.
gerrit B reageerde op Drs. IJzerbout's onderwerp in Nieuwsberichten
niet 1, maar 2 van die boten met een defect kanon blijkt nu. Defect kanon MS de Ruyter Dan vraag je je toch af hoe ze dat op gaan lossen in een periode als het er echt op aankomt. -
En dan komt volgende week de regering met een verlaging van de brandstofprijs en om dit op te vangen met een verhoging van de stroomprijs. Kreeg trouwens van mijn dochter door dat de prijzen in Duitsland per 1 mei met 17 cent worden verlaagd.
-
Dat zelfde zie ik ook dus heb mijn dochter al gevraagd of ze dat wist maar kon ook niet zeggen per wanneer. Kijk ik naar de prijzen dan is er nog niets verandert.
-
Diesel kost hier nu € 2,42, prijsverschil is dan zo'n 40 cent per liter Zou je een volle tank ophalen van 70L dan is het voordeel € 28,00 Rijdt je auto 1 op 17 dan is dat bijna 14 liter ofwel kun je er zo'n 230km voor gaan rijden voordat je even duur uit zou zijn (even de tijd niet meegerekend)
-
Duitsland verlaagd de accijns nu ook op brandstof met maar liefst 17 cent per liter. Dan gaat een liter diesel weer rond de 2 euro kosten en E10 rond de 1,88. Denk dat de Nederlandse overheid dan nog veel meer inkomsten naar het buitenland zal gaan zien verdwijnen.
-
Er vallen harde klappen in Iran.
gerrit B reageerde op Drs. IJzerbout's onderwerp in Nieuwsberichten
Nog bijzonderder is dat je dan iemand hoort die zegt "ja maar denk niet dat de prijs van de benzine meteen daalt, voordat de olie hier is geraffineerd duurt het nog wel 3 maanden" Toch vreemd dat als de aanvoer daar stopt hier de prijzen meteen de lucht in vliegen maar als de aanvoer wordt hersteld het nog wel 3 maand duurt voordat de prijzen weer omlaag gaan. -
Er vallen harde klappen in Iran.
gerrit B reageerde op Drs. IJzerbout's onderwerp in Nieuwsberichten
Nu weet je het nooit met die fanatiekelingen maar ik denk ze dat ze niet zijn opgepakt omdat ze met een bromtol of tikkertje aan het spelen waren. Ik heb wel beelden langs zien komen dat ook van die jochies met vuurwapens rondliepen, met van alles naar een ander aan het gooien waren enz. Dat ze dan stevig worden aangepakt ipv. "foei dat mag je niet weer doen" daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Maar nogmaals van beide kanten zijn het geen heilige boontjes. -
Een vrouw lag met haar minnaar in bed toen ze de sleutel van haar man in de deur hoorde. "Blijf waar je bent" fluistert ze. "Hij is toch zo dronken dat hij niet eens merkt dat je met mij in bed ligt." En ja hoor, de man strompelde zonder iets te merken naar bed. Maar een paar minuten later gaat plots het licht vol aan, wrijft zich nog een keer in de ogen, en ziet zes voeten uitsteken aan het voeteneinde van het bed. Hij draait zich richting zijn vrouw en roept verschrikt: "Hé, er liggen 6 voeten in dit bed. Er zouden er maar vier moeten zijn. Wat is hier aan de hand?" "Onzin" zei de vrouw. "Je bent zo dronken dat je het verkeerd hebt geteld. "Ga uit bed en probeer het opnieuw. Vanaf daar kun je beter zien." De man stapte uit bed en roept verbaasd : "Asjemenou. Eén, twee, drie, vier, je hebt ook nog gelijk."
-
Daar was ik mee begonnen maar dan krijg ik dus weer de melding kies het account (kun je alleen het admin account kiezen) en voer het wachtwoord in. zo werkt het normaal wel maar ook dan krijg je het oogje niet, je ziet alleen de stipjes voor elke letter cijfer en de pijl er achter.
-
kon het niet laten en toch even die hiren USB aangemaakt. Alles gaat goed tot je dit scherm moet krijgen met dus de UEFI firmware settings maar in plaats van dit scherm krijg ik met dus een icoontje voor herstellen met installatiekopie. Morgen dus maar weer verder zoeken.
-
heb wat gevonden nl. hiren boot USB Morgen eens kijken of ik daar verder mee kom, nu snel naar bed, om 4.45 uur loopt de wekker weer af.
-
Ik kan rechts onderin kiezen uit 2 talen nl. ENG en NLD beide al geprobeerd maar helpt niet, krijg telkens dat het wachtwoord onjuist is. Controleren wat je hebt ingevoerd gaat niet, het oogje wat je er normaal voor ziet is er nl. niet.
