Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

gerrit B

Lid
  • Items

    9.328
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    201

Alles dat geplaatst werd door gerrit B

  1. ik heb 2 mogelijkheden waar ik uit kan kiezen 1 Roy 2 laptop admin vul ik bij beide het wachtwoord in dan zegt hij foutief wachtwoord Ctrl Alt Delete reageert hij helemaal niet op
  2. Ik heb een laptop gekocht (lenovo thinkpad) met wachtwoord om in te loggen dus leek allemaal prima. Laptop gekocht omdat er speciale software op zou staan om problemen in een netwerk op te kunnen sporen. Verkoper heeft zelf alle privé files ed. gewist dus er zou niets meer op staan naast windows, office en de software voor het netwerk. Maar nu ik hem hier thuis heb klopt het wachtwoord niet en de verkoper zegt dat dit toch echt het enige wachtwoord is wat hij heeft en dat deze ook altijd heeft gewerkt. Dus al met capslock ed. gestoeid, wachtwoord gebruikt met op verschillende plekken hoofdletters maar dat helpt ook niet. Nu zijn er trucjes om dat te omzeilen in windows 10 nl. de linkershift toets indrukken en op de uitknop klikken kiezen voor opnieuw opstarten probleem oplossen geavanceerde opties Opdrachtprompt Normaal krijg je dan een de opdrachtprompt en kun je met "net user" een account aan gaan maken echter ik krijg de keuze "kies account" dan een nieuw scherm met de tekst opdrachtprompt (dus geen opdrachtprompt zelf) en de melding voer het wachtwoord voor dit account in. maar ja die weet ik dus niet (of is niet helemaal juist) het enige wat ik dan nog kan selecteren is de toetsenbord indeling Het lijkt er dus op dat er naast een standaard gebruikers wachtwoord ook een administrator wachtwoord is ingesteld Is er een methode om hier toch een opdrachtprompt te krijgen en e.e.a te resetten zonder dat de software die er op staat wordt gewist?
  3. Klopt. Vandaar dat het ook niet logisch om altijd de wintertijd te willen handhaven als je zonder verstrekkende gevolgen ook de klok altijd een uurtje vooruit kunt schuiven en vrijwel iedereen 10 maanden van het jaar voordeel heeft van dat het langer licht is in de avonduren. Dat terwijl er maar een hele kleine groep voordeel heeft van het in de ochtend eerder licht hebben en een nog veel kleinere groep zegt niet te kunnen slapen als het nog licht is en dit simpel op kan lossen door wat minder licht doorlatende gordijnen op te gaan hangen.
  4. Gewoon niet zo dramatisch doen. Tussen zon opkomst en dat het licht wordt zit nl. nog zo'n half uur verschil. Zon opkomst is het moment dat de zon boven de horizon uitkomt, maar dan is het dus al gewoon licht en zijn de lantarenpalen al uit. Zou je in Oslo wonen dan komt de zon standaard op 26 dec pas op om 9.20 uur en gaat hij al weer onder om 15.16 uur. Daar wonen natuurlijk ook allemaal doodzieke mensen omdat de zon veel te laat opkomt en ook weer veel te vroeg ondergaat waardoor hun ritme compleet verstoort is.
  5. Dan moet je er wel bij vertellen dat het dan om 9.15 al licht begint te worden en dat dit slechts ongeveer 2 weken in de winter het geval is.
  6. Grootste onzin die er bestaat. Dus als we de Engelse tijd zouden aanhouden dan zou het allemaal beter zijn maar de Duitser die net 20 km verderop woont is beter af met een andere tijdzone? En natuurlijk niet te vergeten dat op vakantie gaan naar een andere tijdzone geen lekkere ontspannen vakantie meer is maar juist een aanslag op je gezondheid.😲 Natuurlijk niet te vergeten dat als je dichter richting de evenaar gaat je ook minder daglicht krijgt terwijl je hier gewend bent om veel langer licht te hebben en je ritme dus nog meer verstoord wordt en wat doen hele volkstammen....... juist vakantieland nr 1 = Spanje Daarnaast van een natuurlijk ritme is al heel lang geen sprake meer, je ritme wordt bepaald door je klok, wanneer je moet beginnen te werken, wanneer de winkels open zijn enz. en niet wanneer het licht wordt. Gelukkig ook maar dat de meesten dan nog gewoon op 1 oor liggen en er totaal geen weet van hebben dat het al licht is en dat ze aan het werk kunnen want dan zou het ook 's morgens om 5.00 uur al file rijden zijn.
  7. Nee hoor, dat zie je helemaal verkeerd. Die brug was volgens de inlichtingsdiensten een dekmantel voor raket installaties, dus gewoon een volledig legaal doel. 😉
  8. eeuuuhhh nee dus, die handel betaald die BTW toch niet en heeft dus niets aan een BTW verlaging en veel meer aan een accijnsverlaging want die accijns kun je niet terug vragen. Maar denk dat de overheid dom bezig is met het stellen dat het voordeel bij de laagst betaalden moet komen. Wat gebeurd er als de prijzen zo hoog blijven? Juist, de prijzen van alle spullen gaan de lucht in en wat gebeurd er dan? Juist deze kosten moeten ergens gecompenseerd worden om aan het eind van de maand niet nog een paar dagen over te houden. Gevolg de lonen moeten gaan stijgen en we komen weer in een loonspiraal terecht want hogere lonen betekent weer duurdere spullen enz. Gewoon als overheid nu compenseren zodat er geen loonstijgingen nodig zijn en zodat de BV Nederland zichzelf niet uit de markt gaat prijzen zal uiteindelijk veel meer opleveren.
  9. gerrit B

    Moppen deel 4

    Een man komt in de hemel. Hij vertelt aan Petrus dat hij een goede man geweest is, getrouwd met zijn eerste liefde, flink geweest, altijd meegeholpen in het huishouden. Hij voelt iets kriebelen op zijn rug, kijkt om en plots ziet hij twee vleugeltjes groeien. Daardoor aangemoedigd gaat hij verder : 'Ik heb altijd gedaan wat mijn vrouw vroeg, direct van 't werk naar huis, niet naar het café. En ja hoor hij ziet dat die vleugels groeien. 'Ik heb nooit naar andere vrouwen gekeken, en al mijn geld afgegeven.' En die vleugels worden maar groter en groter .... De man vraagt blij aan Petrus: 'Verander ik nu in een engel?' Waarop Petrus reageert met : 'Nee. In een uilskuiken.'
  10. Daarom moet de oplossing ook niet gezocht worden in nog meer voorraden ed. maar degene die hier nu zo gigantisch veel aan verdienen even kennis laten maken met de belastingdienst zodat deze winsten niet wegvloeien maar ten goede komen van de schatkist.
  11. Iets zegt mij dat er gewoon wat niet klopt. Ongeveer 20% van alle olie gaat door die straat van Hormuz Daarvan gaat nu al een groot deel door de pijpleiding via de woestijn richting de rode zee. Dus zo'n 90% van alle olie komt via een andere weg en dan toch is er plots een tekort aan van alles? En dat met in het achterhoofd dat de grootste olieveld van west Europa gewoon hier in Nederland te vinden is bij Schoonebeek en de grootste gasbel van heel Europa in ons eigen Groningen en dat we onze eigen energie centrales in Eemshavencentrale, Amercentrale, Centrale Rotterdam, Maasvlakte Centrale waar ook nog eens ruim voldoende goedkope aanvoer voor is uiterlijk 2030 gaan sluiten. Als je dat allemaal bekijkt dan moet je toch wel tot de conclusie komen dat er ergens iets niet klopt in het verhaal.
  12. teken aan de wand?
  13. Je zal er altijd aan over moeten houden, immers na 400.000 km is de auto wel zo ongeveer aan het einde en moet er een nieuwe gekocht kunnen worden. Je kunt dat verwerken in je uurloon maar dan betalen er ook bedrijven/personen voor de auto terwijl ze er nagenoeg geen gebruik van maken. Vandaar het verwerken in de km kosten zodat iemand waar je veel kilometers voor maakt ook meer bijdraagt. Wij gaan de km prijs dan ook niet verhogen maar gaan waarschijnlijk werken met een brandstoftoeslag van zo'n 6 a 7 cent per km welke enkel de gestegen kosten dekt en weer komt te vervallen als de prijzen weer enigszins normaal zijn.
  14. Ben al wel eens aan het zoeken geweest naar deze beloftes maar kom naast het zullen stoppen met de gaswinning, het oplossen van schades en het versterken van woningen ben ik nergens tegen gekomen dat men de bestaande putten vol zou moeten storten met beton. Zijn die beloftes er wel dan heb ik nog niet goed genoeg gezocht of heft men ze wel heel goed verstopt.
  15. En dan zijn die gekken ook nog bezig om de eigen boorputten voor gas onherroepelijk vol te storten met beton ipv. te onderzoeken hoe dit gas wel op een manier gewonnen kan worden zonder dat de bewoners er overlast van ondervinden.🤢
  16. Het is maar hoe je het bekijkt. Ik zie het dat ik heel Nederland door kan rijden op een comfortabele manier, bedrijven en personen kan helpen met mijn kennis/ervaring en er aan het eind van de maand ook nog geld aan heb overgehouden. Wat wel klopt is dat het laatste (er geld aan overhouden) je steeds moeilijker wordt gemaakt omdat iedereen probeert er een stukje van mee te snoepen en met dit soort stijgingen in de brandstofkosten is er niet een taartpunt weg maar meteen bijna een halve taart.
  17. Hmmm.. ik tank al 3 weken niet met deze hoge prijzen, maar ben nu door mijn voorraad en zal dus de extra kosten door moeten berekenen aan de eindgebruiker. Mag je 1 keer raden wie die kosten uiteindelijk gaat betalen 😉 Vorige week nog een ritje vanuit het oosten naar Boxtel, naar Best, naar Eindhoven, naar Geldrop, naar Nuenen, naar het oosten. Ritje van ruim 350 km en dan gaat er wel zo'n 20l diesel door. Dat koste normaal zo'n 30 euro, nu ruim 51 euro Komende week maandag ritje Nieuwerkerk ad IJssel, ander klant in Nieuwerkerk ad IJssel, even naar Capelle ad IJssel en dan nog naar Schoonhoven Dinsdag ritje Vinkeveen, Mijdrecht, Wilnis Woensdag ritje Nijmegen, Schijndel, Venlo, Roermond, Sittard, dus die gaat over de 500 km donderdag een administratie dag Vrijdag hele dag Capelle aan de IJssel Dus schat dat ik komende week zo'n 70l diesel nodig zal hebben, normaal zo'n 110 euro, nu ruim 180 euro.
  18. Helaas geldt dat niet voor iedereen en er zijn er ook die naast zichzelf ook het nodige gereedschap en materiaal mee moeten nemen. Ik maak gemiddeld zo'n 250 km per dag en heb dan 300-500 Kg aan onderdelen en gereedschap bij me. Succes dan met je elektrische fiets.
  19. Wat je zegt. Oom van ons is 80 geworden en geeft een etentje in Blijham. Om vanuit het oosten met het openbaar vervoer te gaan zijn we dus 3 uur en 30 minuten onderweg, kosten heen reis bijna 18 euro pp. (de kosten voor de bus nog niet meegeteld) en als we daar om 17.30 uur willen zijn moeten we op 14.00 uur op het station staan en 4 keer overstappen. Retour boeken is niet mogelijk, terugreis is nl. alleen mogelijk met alternatief vervoer als we uiterlijk 20.39 uur weer in de bus zitten en dan zijn we met 5 x overstappen om 00.26 weer thuis (nou ja, dan staan we op het station en moeten nog ruim 3km lopen want er rijden dan geen bussen oid, meer. kosten terugreis € 32,50 pp. (de kosten voor de bus nog niet meegeteld) Dus bezoekje komt met het openbaar vervoer op € 101,00 (de kosten voor de bus nog niet meegeteld) en we zijn 7 uur en 7 minuten onderweg met het OV . Met de auto is het 1,5 uur heen en 1,5 uur terug en verbruik daarmee 18,2 l benzine. Benzine kost in dld. 2,01 en we zijn in totaal nog geen 37 euro kwijt + we hoeven ons niet te haasten met cadeautje geven, kop koffie, eten, nog snel een kop koffie na het eten en er weer voor zorgen dat je op tijd in de bus zit omdat anders pas om 5.30 uur de volgende trein weer gaat. Het is dus niet van "waar zouden we zijn zonder de trein" maar "hoe kom je nog bij familie zonder je vervoermiddel op 4 wielen"
  20. Dat is niet zo moeilijk. Doet de overheid niets om de prijzen binnen de perken te houden dan gaat een ieder die gebruik moet maken van de auto dat voelen en wil uiteraard loonsverhoging om aan het eind van de maand niet te kort te komen. Komen die loonsverhogingen dan komt de bekende spiraal weer, nl. lonen omhoog, producten worden duurder, ook mensen die geen auto hebben moeten duurdere producten kopen, komen aan het eind van de maand weer ter kort, willen weer loonsverhoging, andere producten worden ook duurder en zo stapelt het zich op. Dus door er voor te zorgen dat men niet gecompenseerd wil worden voor de brandstof en waardoor alle prijzen de lucht in gaan en de inflatie weer stijl omhoog gaat kan de overheid beter zorgen voor stabiliteit door wat minder winst te nemen op de brandstof en te voorkomen dat iedereen loonverhoging wil waardoor de BV Nederland op een gegeven moment zo duur wordt dat men beter in het buitenland kan gaan produceren, bedrijven vertrekken enz.
  21. en daar dan gaan wachten tot de wind gaat liggen en dan weer terug fietsen?
  22. Dat bespaart juist een bezoekje aan de sportschool dus tegen de wind in fietsen is gewoon een win/win situatie
  23. Ik kwam er net achter dat er een storing in een benzinepomp bij de Shell zit. Net voor € 1.05 per liter getankt. Hele tank van 70 liter vol voor maar € 73,50 Zag dat pomp 1, 2 en 4 wel de juiste prijs aangaven, maar pomp 3 niet. Het is het tankstation bij... meer weergeven
  24. gerrit B

    Moppen deel 4

  25. Ik heb dus zijn broertje de Alhambra en vul deze ad Blue tank inmiddels al zo'n 600.000Km bij met mijn pomp op de accuboor (de 1e 100.000 Km heb ik dus ook lopen prutsen met tanken in de kofferbak, flesjes van 1 L, trechters enz.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...