-
Items
9.328 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
201
Inhoudstype
Profielen
Forums
Store
Alles dat geplaatst werd door gerrit B
-
Waar ik het haal is ook met een tankzuil maar omdat ik half in de achterklep moet duiken lukt het niet om te tanken en gelijktijdig het display te bekijken. En is dat tankje vol dan klotst het er ook meteen overheen en dan heb je die zooi in de kofferbak en probeer het maar weer weg te krijgen. Daarom tank ik dus gewoon in een grote jerrycan en vul dan ook meteen de kleintjes van 10l. Maar als de kleine leeg zijn dan giet ik het over van de grote naar de kleine van 10L en voorkom zo dat je teveel tankt en de kofferbak weer schoon kan gaan maken. Vaatjes van 10l in de winkel/shop kopen is idd. schreeuwend duur maar heb er ooit een paar gekocht met 40% korting en heb daar nog de doorzichtige vaatjes van. Ik heb me verder een pomp op de accuboor gekocht met wat doorzichtige slangen. Dat ding ziet er niet meer uit en is helemaal wit uitgeslagen maar werkt al jaren probleemloos en dan pomp je 10l over in 1 a 2 minuten zonder te knoeien en zonder kramp in de vingers van het pomppistool door die maar half in te moeten drukken omdat het anders te hard gaat.
-
ik betaal nog steeds 79 cent per liter en rij met 1 tank ad-blue van 13 liter meestal tussen de 20.000 en 30.000 km, behalve als ik de aanhanger mee heb met de hoogwerker van 1500 Kg er op, dan gaat de ad-blue er ook veel sneller doorheen. Voordeel is wel dat ik altijd zo'n 30L op voorraad heb, even overgieten in een doorzichtige 10L tank en zodra de auto aangeeft van je kunt nog 2500 km en moet minimaal 7 en max 10L bijvullen dan gaat de slang in de tank en met de accuboor pomp ik 10L over. Veel eenvoudiger dan moeten prutsen bij het tankstation zonder te kunnen zien hoeveel je er al in gegoten hebt of dat het er uit klotst als je net iets te snel gaat (bij mij zit de ad-blue vulopening binnenin de auto)
-
Bangmakerij Ik tank denk ik al wel 40 jaar in Duitsland en altijd wel met een paar extra 20L tanks (hoef ik niet zo vaak naar Dld.) maar nog nooit aangehouden. Zelfde als "met 40L in de achterbak ben je een rijdende bom". Nou probeer het eens, neem een conservenblikje vul hem half met diesel of benzine en probeer hem eens met brandende lucifers in brand te steken. Gaat je niet lukken, dat zie je alleen in een film. Zelfde als "ja maar als je een ongeluk krijgt" Hoe vaak krijgt een ieder een ongeluk? En hoe vaak heb je dan ook nog toevallig wat tanks met brandstof bij je? Denk dat de kans dat je een hartaanval of hersenbloeding krijgt een stuk groter is.
-
Vandaag al zitten kijken naar een tank van 400L. Kan ik voor een volgende keer een wat ruimere voorraad aanleggen als de prijzen weer wat normaler zijn.
-
morgen gaat de prijs weer met 7,5 cent de lucht in 😁
-
-
We hadden vroeger een buurtjongen Gert-Jan die ook altijd een liter slaolie bij in de tank gooide van zijn brommer. Reed hij door de straat dan rook het altijd alsof er oliebollen gebakken werden.
-
volgens Google was het De oorzaak: Technische experts wijzen op een softwareprobleem in het energieterugwinningssysteem (ERS), en niet direct op een puur mechanisch remprobleem. Bij het terugschakelen registreerde de software abnormale toerentallen, waardoor het systeem in een veilige modus schoot en maximale 'engine braking' activeerde, wat leidde tot het blokkeren van de achterwielen. Gevolgen: De auto werd onbestuurbaar, resulterend in een crash in de muur. Verstappen moest een medische controle ondergaan, maar bleef ongedeerd. Hij zal de race in Australië van achteraan de grid moeten starten.
-
Dat is idd. de gok. Hoef de klanten nu nog geen brandstoftoeslag te berekenen maar als dat zo door gaat dan zit er niets anders op.
-
Hier vlakbij de diesel nu al gestegen naar € 2,33.9. Het moet nu niet heel lang meer duren want dan ben ik door mijn voorraad. Heb nu nog 162L staan dus nog net genoeg voor 1,5 week.
-
Nou?????????????? Een liter bio ethanol zit op dit moment ze rond de 3,40 per liter Daarnaast zal de ontstane motorschade zo groot zijn dat je dit geen 2e keer gaat proberen. Zelfs flex fuel auto's rijdenniet op 100% ethanol, die hebben ook nog 15-20% benzine nodig. Maar je kunt op dit moment wel veel beter bier kopen ipv. benzine. Neem je een tank van 1000L horecabier dan kost dat tussen de 1500 en 1700 euro ofwel tussen de 1,50 tot 1,70 per liter (merkbier is nog wel duurder) Zou je Kordaat bier nemen dan kost dat slechts 1 euro per liter.
-
Gisteren nog 22L E10 getankt voor 1,62.9 per liter
-
Hoorde gisteren in een interview dat als hij met een gemotoriseerde winkelkar zou moeten racen hij er ook voor zou gaan om het maximale uit die winkelkar te halen. Nu misschien net iets te veel van zijn auto gevraagd? Natuurlijk wel handig om te weten waar de grens ligt zodat je daar zo dicht mogelijk tegenaan kunt gaan zitten om het maximale er uit te kunnen halen.
-
Vandaag de diesel al door gestegen naar 2,22.9 per liter. Ik vraag me toch af hoe het kan, die schepen doen er minimaal 3 tot 4 weken over om van Hormus naar Nederland te varen. Dan duurt het nog 2 tot 4 weken voordat het gelost is en van ruwe olie in Diesel is omgezet. Meestal wordt een tankstation 1 x per 3 dagen bijgevuld en is er nog een voorraad van ongeveer 3 maanden, maar als vandaag iemand in het midden oosten een scheet dwars zit dan stijgen hier morgen de brandstofprijzen al. Dus wie steekt al dat geld in zijn zak en maakt op dit moment gewoon megawinsten?
-
Het wordt toch ook steeds gekker. Wat ik nu weer tegen kwam Een peepshow met dieren 😲 Sommigen lenen zich toch ook overal voor.
-
Diesel is hier nu met 2,13.9 duurder dan een liter euro 95/E10. In Duitsland hetzelfde, Diesel 5 cent per liter duurder dan Euro 95/E10
-
Kijk even over welke periode het filmpje is 😏 Misschien dat in de periode mei tot augustus het ijs daar altijd smelt om vervolgens weer aan te groeien?.🤢
-
Rfid toegang met rolling code, waarheid of fabeltje?
gerrit B reageerde op sattv4iedereen's onderwerp in Off topic
Je hebt afstandsbedieningen die werken met een zgn. rolling code. Dus nu stuurt hij code 1234 en de volgende keer dat je op de knop druk stuurt hij 4597 en ondanks dat het een totaal ander code is krijg je toch toegang. Dit omdat zender en ontvanger met elkaar afspreken dat de code de volgende keer gewijzigd is. De toegangscontrole met RFID en rolling code die ik ken werkt op een iets andere manier In de RFID zit niet 1 code maar een 32 cijferige code, 64 cijferige code of nog uitgebreider De 1e keer leest hij code 2AFD3459 de volgende keer kijkt hij naar een andere string van getallen die in dezelfde RFID zit en leest hij 954789F1 en zo pakt hij elke keer een serie cijfers die in je tag staan. Daar zie je overigens ook meteen het verschil tussen tags van Ome Ali en ander tags. Ome Ali stuurt code 00045686 en dat is alles wat er in de tag zit (Ali zal ook wel betere verkopen maar dat wordt niet duidelijk) -
Hoorde net dat als men de afgeschreven windmolens gewoon een paar weken langer door zou laten draaien dit al zoveel winst op zou leveren dat daarmee de veel duurdere sloop al betaald zou worden. Daarnaast zat er nog een verschil tussen economisch afgeschreven en technisch afgeschreven. Het park waar het nu om ging was dus alleen maar economisch afgeschreven (ik lees dat als van de maximale belastingvoordelen gebruik gemaakt) maar kon technisch gewoon nog wel een paar jaar mee. Dan kan een wetgever wel van alles bepaald hebben bij de aanleg maar we leven in een andere tijd waar duurzaamheid zo langzamerhand uitsluitend de klok slaat en dan lijkt mij alles slopen zonder opnieuw te gebruiken bepaald niet duurzaam. Denk dat de wetgever juist goede sier zou maken door toe te gaan staan dat zo'n park langer gebruikt gaat worden en dan tevens de eis neer te gaan leggen dat de opgewekte stroom daardoor goedkoper is/wordt en ook goedkoper aangeboden moet worden.
