Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

OFDM

Lid
  • Items

    2.480
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    21

Aanvullende info

  • Geslacht
    Gaat je nix aan

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. OFDM

    Het 2026 weertopic.

    In Vlaanderen was het al in de ochtend raak. Maar hier gaat alles nog langs mij heen, links richting Drenthe en rechts over Münster.
  2. OFDM

    Het 2026 weertopic.

    Inmiddels hier ook alle ramen en 4 dakramen wagenwijd. Als er een windvlaag komt waait het hier over de zolder, dat is super. Ik hoop dat er een onweer ontstaat die veel hitte eruit kan blazen maar ook frontale tropo oplevert met leuke TV ontvangst. Ik zet in op Brabant vanaf Oss kanaal 33, die heb ik vorig jaar als eens spectraal gezien met frontale tropo (antenne toen nog niet goed).
  3. Ik heb wel wat gescoord op UHF maar de echt grote afstanden heb ik nog niet gezien. Sat 1 Bremen was het maximum. Wel leuk dat mijn aanpassing voor IJsselstein kanaal 39 goed werkt, die is vaker gelukt dan voorheen. De beperking blijft echter de gelijk kanaal storing hierin vanuit Duitsland en hetzelfde geldt voor Leeuwarden op kanaal 40. Alleen als ze keihard worden (30 dB c/n) winnen ze het van de storing.
  4. Aldus is realiteit geworden!
  5. Wat voor jou geldt telt niet voor iedereen zo. Ik heb gisteren ook buiten gewerkt tot 13 uur en toen was ik er echt klaar mee. Steeds water over mijn shirt gegoten maar concentreren gaat echt minder goed. Ik lees dat de spoedzorg op zijn tenen loopt en er zijn allerlei evenementen die nog meer beroep op hen zouden doen afgelast. Ik vind dat een concrete reden maar blijkbaar werkt dat code rood als een rode lap. De gemoederen lopen ook sneller op. Natuurlijk is het zo dat landen waar het normaal is ze daar ook gewoon weten hoe daarmee om te gaan. Wat ik over Frankrijk las is volgens mij ook niet normaal. Ik heb overigens gisteren ook gewoon gefietst, in de avond zeker 5+ 10 kilometer zonder motor.
  6. Klopt, die frequenties moesten van richting omkeren om een upstream bandbreedte tot 200 MHz mogelijk te maken. Het is in theorie mogelijk om het FM gat te behouden maar dat zou een ongelooflijke filter fabriek in elke versterker vergen. Economisch niet haalbaar.
  7. Jullie hebben beiden gelijk. Vanaf de ingang komt eerst de splitter. Tak links is gefilterd voor DVB-C zonder de US retourband en de GHz OFDM DS signalen. De tak rechts is breedbandig voor het modem. Dus upstream van 5 tot 200 MHz en downstream tot 2000 MHz eind van het jaar. Dit is een up to date splitter.
  8. Nu werk ik (nog net niet) bij Ziggo maar ik raak inmiddels ook het overzicht kwijt. Er is al vaak (in alle jaren) gewijzigd in het concept. Recent is de retourband verhoogd naar 200 MHz waardoor het filter dat retour in de TV poort blokkeert hoger wordt. Maar ik neem toch aan dat Ziggo deze zelf vervangt of opstuurt?
  9. Of een dergelijk complex systeem ooit beter kan presteren dan een enkelvoudige techniek weet ik niet. Voor dit moment klinkt het voor mij als experimenteer stadium in plaats van het top level dat verwacht mag worden.
  10. Dus de prestaties zijn de andere kant uit gegaan? Dat is natuurlijk vreemd maar jij weet er veel meer van dan ik. Dat de mannen met het geld de buitenlandse doorgifte hebben weten te dwarsbomen vind ik wel iets van. Er is toch gewoon een contract denk ik dan? SD ben je solidair met de meeste Duitsers. Daaraan is het te danken dat ze nog steeds FTA zijn.
  11. Waar draait het niet meer om geld dan? Bijna alle sporten worden erdoor verziekt, meer of minder. Maar inderdaad zo lang er betaald wordt stopt het uitmelken niet. Maar euh het ging toch altijd al om de combinatie coureur en autotechniek?
  12. Even vooropgesteld dat ik alleen kijk vanwege TV techniek interesse. Het is te mooi weer nu, zon en overdag. Ik heb 3 stilstaande beelden gehad en 2 seconden bewegend met geluid. Wel bewijs dat RTL Duitsland F1 uitzendt. In de avond was een betere kans geweest of bakken met regen.
  13. Het is dus toch gelukt om de distributie in Nederland aan de ketting te leggen. Het verwijderen uit de zenderlijst is een grotendeels effectief middel. In Engeland betalen FTA satelliet zenders om opgenomen te worden in vergelijkbare zenderlijsten. Als je daar niet in zit dan besta je alleen nog voor hobbyisten die handmatig kunnen afstemmen maar dat is zo goed als verdwenen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...