-
Items
39.445 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
284
Inhoudstype
Profielen
Forums
Store
Alles dat geplaatst werd door ceesv
-
Niets emissievrij, alleen staat de uitlaat op een andere plek.
-
Tja, iedereen in Nederland betaalt toch echt voor Nld 123, jij rekent je rijk zonder te realiseren dat je er al voor betaald hebt.
-
Er is weinig gratis aan Nederland 1,2 en 3. Je vergeet het kijk en luistergeld in de 1e schijf van je belastinggeld.
-
Radio Caroline een stuk sterker hier op 648 khz
ceesv reageerde op Beetle's onderwerp in Nieuwsberichten
Bij AM gemoduleerde zenders kan je maximaal 100% moduleren. Je kan met die optimod wel alle dynamiek uit het audio halen, maar daarmee wordt het uitgestraalde piekvermogen niet hoger. -
Wat een puinhoop! Nummer 1 en 2 kegelen elkaar uit de strijd.
-
Gaten dichten?
-
Gezocht : gevoelige ontvanger wat betreft zwakke signalen in de DVB-T2
ceesv reageerde op MrDish's onderwerp in DVB-T / DVB-T2 / DAB
Lijkt mij duidelijk. -
Of bijvoorbeeld een brakke harddisc of voeding. Opmerkelijk is dat je ook met andere images geen stabiele box zegt te hebben.
-
Niet in de VHF band, band 1 wordt niet gebruikt voor on air uitzendingen. Band 3 wordt gebruikt voor DAB uitzendingen.
-
Zal nog in gebruik zijn in kabelnetten. Dus waneer je een kabelaansluiting en tv hebt...
-
Diseqc schakelaar defect?
-
Dit onderwerp gaat over te koop gevraagd, in het 2e hands forumdeel. Discussies over Dream graag voeren in het Dream Forumdeel!
-
NPO1, 2, 3 en SBS6 vielen even weg?
ceesv reageerde op MarkViaSat's onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
Dat zie je vverkeerd, de sat is geen aanvoer voor DVB-T. Bedenk dat DVB-T 1080P is en de sat 1080i -
En verleden jaar was het ook al onduidelijk.
-
Daarom zal het crashlog antwoord moeten geven waarom het bij adri fout gaat. Ik heb met VTi geen problemen,dat zou bij adri ook goed moeten gaan.
-
Eneco zegt dat te doen door voortaan een ’stuurbox’ bij de klanten te plaatsen. Die heeft verbinding met het centrale Eneco-netwerk, „Die boxen kunnen de zonnepanelen op afstand tijdelijk dimmen of zelfs uitzetten”, aldus Eneco. https://www.telegraaf.nl/financieel/273559948/voor-balans-op-het-stroomnet-eneco-schakelt-zonnepanelen-klanten-op-afstand-uit
-
Nieuwe netcapaciteitskaart, wachtrij-informatie en uitvoeringsdashboard
ceesv plaatste een onderwerp in De energietransitie
De stand van zaken: De waarheid is dat we de komende jaren nog met netcongestie te maken zullen hebben" Klik voor capaciteitskaart. https://www.netbeheernederland.nl/artikelen/persbericht/nieuwe-netcapaciteitskaart-wachtrij-informatie-en-uitvoeringsdashboard-nu In 2023 zijn er ruim 110.000 nieuwe kleinverbruik aansluitingen gerealiseerd en zijn er meer dan 11600 publieke laadpalen bijgekomen. Maar nog is het niet genoeg; de vraag naar capaciteit blijft sneller groeien dan netbeheerders kunnen bijbouwen. “Ondanks het tempo waarin netbeheerders bouwen en verzwaren en de stroomcapaciteit nog nooit zo hoog is geweest als nu, is de waarheid ook dat we de komende jaren nog met netcongestie te maken zullen hebben” waarschuwt Hans-Peter Oskam, directeur Beleid en Energietransitie Netbeheer Nederland. Opvallend in de cijfers van 2023 is de terugloop in het aantal gerealiseerde grootverbruik aansluitingen, van 4267 in 2020 naar 2929 aansluitingen in 2023. De oorzaak daarvan is de netcongestie; er is helaas steeds minder ruimte beschikbaar voor nieuwe aansluitingen. -
Het uitvallen van omvormers komt steeds vaker voor.
ceesv plaatste een onderwerp in De energietransitie
Bij 100.000 zonnepaneelhouders in Nederland valt per kwartaal valt tenminste honderd keer de omvormer uit. Het opgewekte vermogen op de app van de omvormer keldert dan naar nul. Soms duurt dat slechts een kwartiertje vaak kan het ook een stuk langer duren. De meeste problemen komen voor in Gelderland, maar ook omvormers in Friesland worden vaak getroffen door uitval. De reden voor de afschakeling is dat er overspanning optreedt: het voltage op het lokale netwerk wordt té hoog. Bij ongeveer 253 Volt op de uitgang van de omvormer schakelt die af. -
Vandaag 1000 km onderweg geweest in Frankrijk en vastgesteld dat de de,ki g en het aantal stationds steeds verder uitgebreid wordt. Van Orleans tot de belgische grens is de dekking volledig. Ik zag ook dat het antenne systeem in de tunnel in de A2 bij Rijnse Vaart in Utrecht ondertussen ook DAB ondersteunt.
-
30 Miljoen euro zoekt winnaar. De winnaar van de Staatsloterij is nog steeds niet gevonden. Is de winnaar wel te vinden binnen de landsgrenzen? Daarom vraagt de Staatsloterij nu zelfs aan de Belgen om hun lootje te checken. https://www.telegraaf.nl/nieuws/600456422/heeft-een-belg-misschien-de-staatsloterij-gewonnen
-
In de traditie van de weermannen eerst een terugblik naar 2023! Op mijn weerstation in Frankrijk was het vooral nat. Op het thuisstation was de hoogst gemeten temperatuur op 8 juli 37,0 graden. De laagste temperatuur gemeten in 2023 was op 9 februari, -5,6 graden C. Het Franse weerstation registreerde respectievelijk 38,8 graden op 24 augustus en -5,6 graden op 30 januari 2023. Eens kijken wat de voorspelde winterperiode half januari gaat brengen. Op dit moment is het 9 graden en ... nat.
-
Net als iedereen in Nederland, hebben ook wij te maken met een forse inflatie. Daarom verhogen wij de prijs van onze Riant, Rijk en Royaal tv-abonnementen met € 2,- per maand. Wil je meer informatie of je tv-pakket kosteloos opzeggen? Neem dan vóór 1 juli a.s. contact met ons op via 088-003 85 55 (lokaal tarief) of ga naar canaldigitaal.nl/klantenservice. We zitten van maandag tot en met zaterdag van 9.00 tot 18.00 uur voor je klaar. Met vriendelijke groet, Team Canal Digitaal
-
Man (24) overleden in Ridderkerk nadat vuurwerk in zijn gezicht ontplofte. Klik: Vuurwerk/veiligheidsbril.
-
Na zure regen, het gat in de ozonlaag en de CO2 belasting is nu stikstof aan de beurt. de afgelopen weken is in de verschillende onderwerpen stikstof al genoemd, tijd voor een eigen onderwerp. Een aantal jaren geleden heeft Nederland met subsidie 160 Natura 2000 gebiedjes aangewezen. Omdat de natuur zich niet wil richten naar beleidsmakers maar zijn eigen gang gaat, ontwikkelen die gebiedjes zich niet als gepland. voorzitter Johan Vollenbroek van de stichting Mobilisation for Environment (MOB) zag dat met lede ogen aan en begon een proces waarin hij de regering dwong om maatregelen te nemen om die Natura 2000 gebiedjes te "beschermen". Resultaat is, dat er nu plannen op tafel liggen om Nederland ingrijpend te veranderen, de stikstof uitstoot moet met 70% gereduceerd worden. Of dat mogelijk is, wel, alleen wanneer je alle leven uit Nederland verbant en de grenzen sluit voor overvliegende ganzen kom je enigszins in de buurt van de theoretisch berekende gewenste stikstof depositie. Heeft iemand eigenlijk eens gekeken wat de natuur wil. Natuur beschermers willen de natuur behouden zoals die nu is, een moment opname. De natuur zelf wil zich alleen maar aanpassen aan zijn omgeving en verder evolueren. Het is voor de natuur onnatuurlijk om voor altijd gelijk te blijven, de natuur moet om in stand te blijven zich steeds door ontwikkelen. Zandverstuivingen worden heide, worden bos, wordt weer zandverstuiving in een eeuwenlange kringloop. Bijna alle "natuur" in Nederland is aangelegd en wordt beheerd. Ik kwam vandaag dit artikel tegen, die een tegengeluid laat horen tegen de plannen van de beleidsmakers. Nederland wordt nu gespleten door 2 stromingen, een voor de 160 natura 2000 gebieden en een die alles wat genuanceerder ziet en indien nodig met andere minder ingrijpende oplossingen wil komen. De regering heeft haar hakken in het zand gezet en stelt dat er niet gesproken kan worden over andere maatregelen. Tenslotte, laat je niet in de war brengen door het woord "stik"stof, het is een stof die ons of de natuur niet laat stikken. Ter herinnering: Wie is de grootste stikstof vervuiler? Uit de lijst van 100 grootste bronnen van stikstofoxiden blijkt dat Schiphol, na Tata Steel, een van de grootste bronnen van stikstofoxiden is. Alle sectoren, dus ook verkeer, industrie en de luchtvaart moeten bijdragen aan de oplossing. Blijft de vraag, is stikstof werkelijk een probleem voor de natuur?
