Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Feedhorns om een lnb voor offsetschotels om te bouwen naar primefocus schotels.
Let op, een aantal feedhorns zijn niet vlak maar licht conisch.

 


en


en


en

 

 

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb mijn allereerste LNB zelf gemaakt. 
Evenals een satelliet ontvanger. 
De LNB had een gevoeligheid van ca. 2 dB. 
En dat alles rond 1983/1984 zonder de hulp van het internet. Want dat bestond nog niet. 

Alles uit boeken 📚 gehaald die ik meestal kocht op de NAB. 
De 2e LNB had een gevoeligheid van 1,2 dB en kostte destijds DM400,-

 

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Like 3

 “On ne voit bien qu´avec le cœur.

L´essentiel est invisible pour les yeux”.

  • 8 maanden later...
Geplaatst:

Ik heb weer wat interessante filmpjes aan dit topic toegevoegd.

 

Je valt van de ene in de andere verbazing:

 

lnb-arm helemaal doorgeroest:

 

Mag een nieuwe schotel al beschadigd zijn?:

 

 

Geplaatst: (aangepast)

Hoe vond je het filmpje 'Je valt van de ene in de andere verbazing' hierboven? Ongelofelijk.

 

Geen coaxconnectors nodig om twee stukken coax aan elkaar te verbinden:

 

 

 

aangepast door Sprietje
  • Haha 1
Geplaatst:

Voor de coaxverbinding geldt , als je maar dezelfde kleur tape gebruikt

en voor de boom , die moet van hardhout zijn .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:
Op 16-10-2025 om 10:54, Sprietje zei:

Geen coaxconnectors nodig om twee stukken coax aan elkaar te verbinden

Lekker makkelijk 🙂👌

Ik doe dat ook met 2 stroomkabels voor 220 V , lekker spannend 🤩🥰

Een mens wil ook eens wat , een lekker schokkerend avontuurtje , gegarandeerd 👽

                       image.png.3acb25ecf2652ff082f3413d3b9f572f.png

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:
11 uren geleden, Sprietje zei:

Hoe bevestig ik een schotel aan een boom?

Boompje na een tijdje om zeep !!

Ook een goeie storm , of iemand wil boompje omzagen ....

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:
31 minuten geleden, Sprietje zei:

wie weet waar dat beugeltje voor is wat je te zien krijgt vanaf 3:30 min

Om te LNB op te monteren op de LNB arm !!

Maar of die wok meer signaal gaat ontvangen ?? Het brandpunt verandert ,

en ook al is het C-band , dit lijkt mij niet goed gefabriceerd !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...