Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb tijdens reizen foto's gemaakt en geef die nu weer op TV-HD

Als ik de kodak vertikaal stel om het beeld volledig op scherm te krijgen, dan liggen die beelden... is normaal!!!

Neem ik Digital Professional van Canon om de foto's te bewerken, dan kan ik die 90° draaien, en die beelden staan op de PCmonitor.

Steek ik de stick in de TV, dan liggen die beelden terug die ik met vertik staande camera gemaakt heb, desondanks ze op PC goed stonden, na editeren(draaien)?

Welke freeware kan m'n probleem oplossen?

 

Even vergeten: ook met Irfanview liggen op PC die vertikaal gemaakte en geëditeerde beelden terug

aangepast door Jan Ambers
Geplaatst:

Je hebt geen speciaal programma nodig. In Windows bekijk ik de foto's met Windows Photo Viewer. Als een foto verkeerd staat is een druk op de knop voldoende om hem te draaien. Daarbij past Windows de EXIF info automatisch aan. De volgende keer staat de foto dan ook meteen goed, ook bij andere apparaten die de EXIF info normaal gesproken uitlezen.

Voordeel is dat je niets hoeft te saven en de foto de originele kwaliteit behoudt.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...