Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ja die ene afbeelding is inderdaad 2 x een 4/1 switch en lijkt op zijn broertje 

Bedoeld wordt hier de EMP-Centauri S8/1PCP-W2 DiSEqC switch

8 lnb ingangen en deze moet op Diseqc 1.1 ingesteld worden op de switch zelf.

dipswitch 1 ON

dipswitch 2 OFF

emp700-pixels.png

The key to happiness. Stay away from idiots

• Moderator
Geplaatst:

Dat dus.

Maar dat is een vergelijkbare switch met die hij terug gestuurd heeft, omdat hij die niet werkend kreeg.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Ja, die is er , dat antwoord is al gegeven.

Zoek naar Spaun

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dat een Dvidas SW101D of een SAB GD-10A of een Amiko D-10/1 (allemaal een 10/1 diseqc-switch van dezelfde fabrikant) niet goed wil werken met een Zgemma H9, wil niet zeggen dat deze ook niet goed werkt met een  EMP-Centauri S8/1PCP-W2 (P.168-W).
Deze diseqc-switch wordt door heel veel leden naar volle tevredenheid gebruikt.

Geplaatst:

Natuurlijk kun je op een single tuner meer dan 4 LNB's aansluiten. Zelf al een aantal keer geïnstalleerd op diverse ontvangers w.o. de VU+Ultimo4K.

Uiteraard moet de hardware wel compatibel zijn met je ontvanger. Sommige switches 'praten' niet met bepaalde ontvangers.

Gewoon een 8:1 switch gebruiken op DiseqC 1.1 aanspreken. In de tunerconfiguratie dan alles correct instellen...

Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…

Geplaatst:

bedankt voor jullie reactie . ja instellingen heb al gedaan en kan ik altijd meespelen zodra ik een compatibel switch kan vinden.

zo eentje is goed?

EMP-Centauri S8/1PCP-W2 DiSEqC switchDeze weerbestendige DiSEqC 1.0, 1.1, 1.2 switch zorgt ervoor dat 1 afnemer max. 8 LNB's en 1 terrestrische antenne kan beheren. Specificatie EMP-Centauri S8/1PCP-W2 DiSEqC switch Aantal LNB ingangen: 8 Aantal ingangen (terretrisch): 1 Aantal uitgangen: 1 Ondersteunde LNB soorten: Twin / Quad / Octo Ondersteunde DiSEqC Versies: 1.0 / 1.1 / 1.2 Weerbestendig

ceesv : welke spaun gebruik je als ik vragen mag ?

er zijn veel soorten 

Geplaatst:
13 minuten geleden, Sprietje zei:

De diseqc-switch EMP-Centauri S8/1PCP-W2 (P.168-W) wordt door heel veel leden naar volle tevredenheid gebruikt.

mijn gedacht, ik zou niet anders willen.

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst: (aangepast)
12 minuten geleden, hollander95 zei:

Bedankt, ga het gelijk bestellen dan laat ik jullie iets weten .

hartelijk dank voor jullie advies en reacties

Maar had ik nu begrepen dat je twin-lnb's hebt en dat je 2 ontvangers hebt? Dan moet je wel 2 diseqc-switchen kopen.

Voor €22,95 koop je deze EMP- switch in Nederland.

aangepast door Sprietje
  • Moderator
Geplaatst:
18 minuten geleden, hollander95 zei:

ceesv : welke spaun gebruik je als ik vragen mag ?

er zijn veel soorten 

Zie mijn antwoord eerder in dit draadje.

daar noem ik de nummers

Geplaatst:

@ hollander95

Tip om je switch te testen voor hij het dak op gaat .

Als je een satfinder / beeper hebt , kun je het volgende doen .

Om te kijken of een diseqc-switch(en) die poort kiest die je wilt , maar niet steeds tijdrovend wilt scannen , sluit je de switch(en) direct op je receiver aan (in de kamer dus) .
Op die poort welke bij de gekozen satelliet hoort , sluit je een satfinder aan (hoeft geen lnb aan).
Draai de potmeter op de satfinder helmaal open , als de switch de juiste poort schakelt en daar spanning op komt , slaat hij uit , piept (of licht op).
Dit kun je dus voor elke poort doen .

Ik heb voor dit doel gebruik ik i.p.v. een satpieper een led met 2k2 voorschakel weerstand in een kunststof afdekdopje voor de F-aansluitingen .

Ik had van die kunststof afschermdopjes welke op F-coaxsplitters zitten .

Daar heb ik 2 gaatjes in gemaakt. 1 centraal , de andere langs de binnenwand , het korte pootje van de led tot 5 mm ingekort evenals één kant van een weerstand. Dit aan elkaar solderen , dan het lange pootje van de led in 't middelste gat (van buiten naar binnen) en die van de weerstand in het andere gat . Deze ombuigen langs buiten , tape erom . Zo heb ik er dus 2.

Switch op tafel , de ledjes in de uitgangen , coaxkabel van ontvanger naar ingang switch .

De lnb's hoeven / kunnen niet aangesloten te zijn .

TestLed 2.0.jpg

• Like 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka