Tonskidutch Geplaatst: 20 juni Geplaatst: 20 juni https://www.euronews.com/business/2026/06/16/rolls-royce-secures-deal-to-build-small-nuclear-reactors-for-sweden Fat Freddy's Drop Bohannon
Moderator ceesv Geplaatst: 20 juni Auteur Moderator Geplaatst: 20 juni Ondertussen in Nederland, uit hen nieuws van gisteren. https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2026/06/19/kabinet-volgende-stap-in-onderzoek-naar-locaties-nieuwe-grote-kerncentrales-versterking-van-innovatie-voor-inzet-van-nieuwe-technologieen Het kabinet is bezig met de voorbereidingen voor de bouw van twee grote kerncentrales. Om een gedegen keuze te kunnen maken voor een locatie zijn er uitgebreide studies uitgevoerd naar zeven mogelijke locaties voor deze kerncentrales. Op basis van de huidige inzichten blijven drie van de zeven locaties over als potentiële voorkeurslocatie. Er is nog geen besluit genomen over een locatie. De drie nader te onderzoeken locaties liggen in Groningen en Zeeland. Het betreft twee locaties in de Groningse Eemshaven (Emmapolder en Eemscentrale). In Zeeland komt nog maar één locatie in aanmerking, namelijk Terneuzen (Mosselbanken/Paulinapolder). Het kabinet realiseert zich dat deze boodschap impact heeft. Daarom worden over de uitkomsten van deze onderzoeken de komende tijd gesprekken gevoerd met betrokkenen en medeoverheden. Hierbij zoekt het kabinet de samenwerking met partijen in Zeeland en Groningen. Ook worden bijeenkomsten georganiseerd om en belanghebbenden te informeren en vragen te kunnen beantwoorden. Daarnaast worden er nadere analyses van de overgebleven locaties gemaakt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 20 juni Geplaatst: 20 juni Ah oké dus veel gesprekken dat duurt dan nog wel even. 🤣 Fat Freddy's Drop Bohannon
Moderator ceesv Geplaatst: 20 juni Auteur Moderator Geplaatst: 20 juni Jij en ik gaan een besluit inzake niet meer meemaken.🙄 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Mojo Geplaatst: 20 juni Geplaatst: 20 juni 2 uren geleden, ceesv zei: De drie nader te onderzoeken locaties liggen in Groningen en Zeeland. Ook heel erg logisch want dat zijn de gebieden die enorm veel stroom nodig hebben. Paar extra transport leidinkjes van tig miljard en als er dan iets gebeurt met zo'n centrale dan is dat gelukkig in achtergesteld gebied 1 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Tonskidutch Geplaatst: 20 juni Geplaatst: 20 juni Als we dergelijke locaties ook zonder schroom prijsgeven is buska Poetin ook al geïnformeerd. Ja de agenten zijn al in opleiding. Fat Freddy's Drop Bohannon
Mojo Geplaatst: 20 juni Geplaatst: 20 juni 43 minuten geleden, Tonskidutch zei: Als we dergelijke locaties ook zonder schroom prijsgeven is buska Poetin ook al geïnformeerd. Ja de agenten zijn al in opleiding. Maakt niet uit of we het vertellen. Dat wordt toch al van bovenaf bekeken. Denk ook eens aan die camera's die overal staan voor onze (on)veiligheid. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Con Geplaatst: 21 juni Geplaatst: 21 juni (aangepast) Waarom geen kerncentrale op zee, geen schitteringen, geen vogelkillende wieken en niemand die daar last van heeft. Oké, wel ff een kabeltje leggen maar daar zijn wij in Nederlnd goed in. En geen gezeik van omwonenden en vergunningen. We hebben al heel veel ervaring met zeer grote olieplatformen dus zo'n centrale zal relatief peanuts zijn. Oké, je moet ff een "funderinkje aanleggen" En als er iets fout gaat raakt het niet gelijk de mensheid. 21 juni aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 21 juni Geplaatst: 21 juni 6 minuten geleden, Con zei: En als er iets fout gaat raakt het niet gelijk de mensheid. Blijk geven van vertrouwen heb je dus toch niet echt als je eerlijk bent! Gewoon in de Haagse Vijver naast het Parlement, dat alweer heel veel meer gaat kosten. 1 Fat Freddy's Drop Bohannon
minplus Geplaatst: 21 juni Geplaatst: 21 juni Uitstekend idee. 1 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat, 1 Oled en 2 LCD's
Aanbevolen berichten