Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

kees321

Lid
  • Items

    850
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

1 Volger

Aanvullende info

  • Geslacht
    Gaat je nix aan
  • Locatie:
    Grönnen
  • Interesses
    techniek in het algemeen

Recente bezoekers van dit profiel

3.875 profielweergaven
  1. Zo ! Dat is weer genoeg leesvoer, mooi, dank. ( maar dat een ervaren forum schrijver het voorgaande bericht compleet invoegt dat verbaasd mij toch weer dan, gelukkig heeft deze forum software daar een inklap modus voor )
  2. Goed, nou ja, 'tis maar hoe je het bekijkt, gisteren avond ging mijn DVB-T opname de mist in, kwam ik later achter. Ja, luxe probleem. Maar, ik had het dus ook al gemerkt, het is nu al weer een beetje over vermoed ik ? Weet er iemand een website waarop zoiets wordt bijgehouden ? Die zijn er zeker, zoekterm "propagatie " , "propagation". https://nl.wikipedia.org/wiki/Propagatie_(radio) https://en.wikipedia.org/wiki/Radio_propagation Of in het Duits : https://de.wikipedia.org/wiki/Funkwetter Da's ook een mooie term trouwens.
  3. Mooi Zonnecel. Ik wou alleen maar zeggen, er zit meer achter de aan/uit knop. Maar wat ? daar komen we hier niet verder mee, laat maar, niet belangrijk. NB, het is mooi weer om een AB schoon te maken en te laten drogen 🙂 of 😕
  4. OK. Is dat wat je bedoelt, vaak ( als ik toch al op ga staan ) loop ik langs de ontvanger, de toets op de voorkant van het apparaat reageert wel direct. Werkt het met andere AB bij jou wel goed ?
  5. De 2 AB's van de foto's bekwam ik bij een 2e hands apparaat, verder geen idee van de herkomst dus. Naar mijn idee zijn deze 2 gelijk qua constructie. Goed nagemaakt dan blijkbaar ? De linker is de meest gebruikte en werkt prima. De andere is van de 2e Vu+ ultimo, voor extra, experimenten ed, heeft een eigen code middels : plugin : "Remote Control System Code"
  6. Even voor mijn interesse, hebben we het over dit soort AB's : Deze 2 zijn ietwat verschillend, de knoppen bovenaan. In mijn ervaring is dit type goed te reviseren, openmaken, schoonmaken, goed laten drogen. Maar dat deed ik alleen bij de 2e handse AB's die ik bij een apparaat kreeg, wat er mogelijk in zat dat wil ik niet weten, ws suikerwater. EN, de aan/uit knop heeft bijzondere functies, kort of lang indrukken, dat is zo bedacht zo lijkt het, precies lang genoeg indrukken. Daar zijn instellingen voor meen ik maar die kon ik nog even niet terug vinden in de vele menu's.
  7. Wat bedoel je daar mee ? De eerste kleuren TV van philips was (meen ik) 300W en dan kon je de kachel wel wat lager zetten inderdaad. Maar dat was een flinke kast, 500W in een klein kastje daar kun je op koken.
  8. Een versterker met luidsprekers ( in een kast ) 😆 Ik wou maar zeggen, er zijn prima Nederlandse woorden voor. :-/ Maar, de grote luidsprekers zijn in veel huiskamers niet meer te vinden. Vervangen door iets "moderners" zijnde kleine schetter kastjes of een TV die tegen de muur "praat". Vreemd, alles wordt beter, grote 4k schermen maar het geluid moet uit een klein kastje komen wat natuurkundig gezien niet kan. De marantz radio/versterker "ken" ik nog wel ja. Terug naar het onderwerp : De bekende KEF set, in een zelfbouwkast, gevonden bij een kringloop, jaren terug. Net zo als een MFB set (philips) maar die moet in de revisie.
  9. Is het ALU lassen nog gelukt ?
  10. Is er een schema voor handen ? Dan eens zien wat voor spanning(en) dat IC-tje produceert en dan die spanningen met een externe voedeing er op zetten en dan zien of het apparaat werkt. Het voedings IC-tje kan stuk zijn gegaan door te weinig koeling, dat komt vaker voor, een koelvinnetje er op plakken (ja, met de juiste lijm) kan dat voorkomen.
  11. Je zou de spanning(en) ook op een andere manier kunnen maken. Of ?
  12. Onlangs kreeg ik een platenspeler ter beoordeling. Gaf heel slecht geluid eerst begreep ik het niet maar de naald was slecht, nieuwe besteld en opgelost. Dan vraag ik me wel af hoe lang de gebruiker al naar een heel slecht geluid heeft geluisterd. Typisch voorbeeld van een langzaam proces. Onlangs in een kringloopwinkel een briefje op een platenspeler gezien : "naald is bod"
  13. Op mijn "oude" (laptop)computers met linux werkt het prima.
  14. Ik wou iets gaan typen, maar, dat deed ik al eens : Dus je hebt er wel een gevonden blijkbaar. Ik heb nog een doos kettingpapier staan maar, gezocht en gevonden, is A3 Daar heb ik ook nog een printer voor, maar of die het nog zal doen ? ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...