Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

kees321

Lid
  • Items

    850
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

Alles dat geplaatst werd door kees321

  1. Om de bandsnelheid te controleren is er eenvoudige methode :
  2. Het zou interessant zijn om de signaalniveau's van hugogertie te zien, op verschillende zend kanalen.
  3. Vanwaar deze krasse taal ? Volgens mij zijn we hier keurig wat (on)mogelijkheden aan het doornemen en ook weer aan het wegstrepen. Maar, foutzoeken is uitsluiten waarbij je niets kan uitsluiten.
  4. Dan lijkt het er op dat er een compensatie wordt gedaan voor kabelverliezen, coax heeft meer demping in de hogere frequenties. En dan niet helemaal op de juiste manier, misschien wel een instelling, met een potje oid ? Hoe dan ook zou ik dit weer voor leggen aan het kabelnet.
  5. ¿Qué? Boorhamer ?
  6. Je hebt >1 kabel en >1 ontvanger getest (als ik het goed heb), meer kun je niet doen. Wel opvallend, 240MHz, het einde van band III Kun je zien wat een naburige kanaal aan signaalsterkte heeft ? En, het zou een DAB frequentie kunnen zijn, maar toch onwaarschijnlijk, kanaal 13F, die zag ik nog nergens. https://en.wikipedia.org/wiki/Band_III#Radio Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, dat zijn hele korte uitzendingen. Zoiets heb ik wel meegemaakt met een draadloze thermometer buitenkastje, op ~ 430 MHz Even van de wand halen is altijd het proberen waard.
  7. Interessant deze ervaring met een DVB-C aanbieder over glasvezel, daar had ik eerder al eens dit onderwerp voor aangemaakt :
  8. Hier een voorbeeld van een Trined gebruiker :
  9. Heb je dit al gezien ? https://www.electro-andijk.nl/categorien/cassette-deck/aandrukrol-cq-pinchroller/aandrukrol-pinchroller/results,49-198
  10. Maar nu wel, een 2e EV voor de deur hier.
  11. kees321

    digitenne

    Nou ja, er zijn andere manieren om op te nemen, met DVB-C :
  12. Is "IJzerbout" nog op de lijn ? Je/z'n laatste bericht (in een ander onderwerp) is al weer van 19 maart.
  13. Dat zeg ik ook als ik weer eens ergens "berijken" zie staan.
  14. Ja hoor, gooi alles maar weer weg, wat maakt het ook uit. 😕
  15. Hier een uitleg : https://www.coolblue.nl/advies/wat-is-de-samsung-one-connect-box.html Aha, een onzichtbare kabel. (?/!) ( dat heb ik nog nooit gezien 🙂 ) Of via wifi, dan heeft het scherm alleen nog een (onzichtbare) voedingskabel nodig. Dan zal er toch een rechtstreekse draadloze verbinding zijn tussen kast en scherm en niet via het bestaande wifi netwerk ?
  16. Nou, hè hè, 'keb ut gevonden hor : One Connect Box Zo noemen ze dat dus.
  17. En dan een kabel van kast naar de TV, verder niet, ook de voeding gaat via die kast. ik heb dat ook ergens gezien, scherm aan de muur, kabel over de muur naar die kast in het meubel wat er onder staat. Voor de hand liggend concept, maar ik zie het nergens meer terug. Wie wel ? Is er een benaming voor ?
  18. Goed verhaal ( bij mij net zoiets, alhoewel mijn vader had er weinig sjoege van ) Polen, het land van de hoogste zendmast ooit : https://nl.wikipedia.org/wiki/Mast_van_Radio_Warschau https://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Radio_Mondiale Ik ook, maar ik hoor/zie er weinig over.
  19. Herstel : 13,5 kWh /100 km Voornamelijk grote weg, constante snelheid. Jaha, maar de prijs zal nu wat hoger liggen. Dan heb je het over een flinke wagen. Die van ons is in ~3 uur aardig vol meestal, voor 200 - 300km Laden kan meestal 's nachts gelukkig. Een verwisselbare accu, maar ja, daar zijn allerlei problemen voor te verzinnen( door sommigen . . ) Maar dat moet toch echt wel kunnen, met de juiste instelling/wil/techniek. Het is ook al gedaan maar dat vraagt samenwerking :-<
  20. In het nieuws vandaag, veel vraag cq zoekerij naar elektrische auto's. Wij kochten er een, 2e hands een tijdje terug, rijdt perfect, 8,5 kWh / 100 km Met de juiste rijstijl ! Ik had ook nog een 2e willen kopen maar dat kreeg ik er nog niet doorheen hier.
  21. En in plaats van 1 of 2 vrachtwagens ( een trein noemde men dat soms ) komen er nu een paar kisten binnenrollen.
  22. O ja, radio Paradijs, van de fanatieke Ruud, al jaaren. Maar die zender was toch weg, of weer terug dan ? Weer vanaf een lunet bij Utrecht Oost ? Naast het stadion, vroeger schakelde ik altijd naar de middengolf als ik in de buurt was. Die mast, of eigenlijk een tuikabel was ooit meegetrokken door een grasmaaier waardoor de mast omviel 😕 Al met al vroeg ik mij af of radio paradijs weer in de lucht was, op 2 SDR-en in/bij Utrecht hoorde ik niets op 1467kHz. Maar, vandaag was ik in Utrecht en heb ik speciaal een draagbare radio meegenomen, onze moderne elektrieke wagen heeft helaas geen middengolf. En jawel er is muziek op 1467kHz, maar wat ? Na enige tijd "herinnerd u zich deze nog, nog, nog" en later ook de naam. Dus ja, die is nog/weer in de lucht. Ik ben niet over de waterlinie weg gereden om te zien of er een mast staat naast het het stadion. Al weer jaren terug kwam ik Ruud tegen in lapershoek in Hilversum bij een reünie uitzending van veronica, toen op 828kHz, ook van Ruud, de zender stond toen bij Rotterdam, Heinenoord (als ik goed heb) die mast is inmiddels ook al lang weg. De audio ging over een ISDN lijn die daar voor dagen open heeft gestaan . . .. O ja, Ben Kramer zette toen de radio in zijn oude auto toevallig op deze frequentie en kwam spontaan langs. - einde klets - O ja, de eigenlijke radio paradijs, vanaf een schip dus heeft alleen weken lang hetzelfde deuntje uitgezonden ( heb ik dat goed ? ) Het singeltje daar van heb ik mogelijk nog.
  23. Die losse kast met "navelstreng" is een mooie oplossing. Wij gebruiken een monitor, geeft alleen beeld, verder niets. Maar die zijn boven een bepaalde maat duurder dan een TV.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...