pollegazon
Lid-
Items
707 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
1
Inhoudstype
Profielen
Forums
Store
Alles dat geplaatst werd door pollegazon
-
aangekondigde hitte overwinnen zonder airco?
pollegazon reageerde op slider's onderwerp in Off topic
Niet overdrijven hé - ook hier aan de kust leven er arme mensen op een flatje op 7 hoog met ramen op het zuiden Intussen al een stevig onweer gepasseerd hier met diverse regenbuien en een lekkere buitentemperatuur van 20,2 Celsius. Bij mijn zus in het Antwerpse momenteel tien graden meer (31 dus). -
aangekondigde hitte overwinnen zonder airco?
pollegazon reageerde op slider's onderwerp in Off topic
Tip om bloedhete auto ff snel gebruiksklaar te maken. Eén raam volledig open draaien en kruiselingse deur 2 a 3 keer na elkaar snel open en dicht doen. Iets met druk - technisch kan ik het niet uitleggen, maar werkt. Airco aan in de auto, maar ventilatie op hercirculatie (zoals wanneer je in een vervuilde tunnel rijdt) = motor moet minder hard werken en brandstof gebruik daalt. Verder gewoon aan de kust gaan wonen. In mijn woning, 800 m van zee - met achtertuin uitzicht op uitgestrekte velden) is airco overbodig. 's Nachts ramen kruiselings open (overdag potdicht) en er is altijd een briesje. Zelfs gisteren niet boven 25 graden, terwijl het overdag 33 graden was. -
Thuis batterij (all in) vermogen zonnepanelen.
pollegazon reageerde op Con's onderwerp in De energietransitie
Je moet AI (in mijn geval chatgpt) dan ook voor de juiste dingen gebruiken. Zo had mijn mooie photinia mooi afgeronde beten. Één foto uploaden en 5 seconden later wist ik precies dat het om een snuitkever gaat en vooral hoe ik het probleem kan aanpakken. De echtgenote wil volgend jaar op familiebezoek in Denver. Chatgpt wist precies te zeggen vanuit welke luchthaven en wanneer precies je het best (budget tickets/klimaat etc) dat kunt doen. Zonne allergie (mezelf) en chatgpt weet precies te zeggen welke zonnecreme voor mijn huidtype meest geschikt is. Statistieken van Russisch gasinvoer (nog steeds!!!) in België (Zeebrugge), dan is chatgpt je vriend. Van mij hoor je dus niks fout over AI, maar je moet het op de goede manier gebruiken. Intussen Back on Topic Ik twijfel nog steeds aan die batterij, qua prijs kwaliteit nog niet echt op punt. Of vergis ik mij?? -
Tonski, je bent dan ook géén voetbalfan hé. Echte voetbalfans weten welke zenders het WK in UHD uitzenden en dat zijn niet de hier in de lage landen beschikbare, zoek het maar eens op. Dus doe je heel even iets wat tussen de (grijze) mazen valt, ofwel kijk je braaf naar onze toegeknepen streams op o.m. Ziggo en VRT.
-
Welke goede mediaspelzr?
pollegazon reageerde op sattv4iedereen's onderwerp in Audio/TV/Mediaspeler apparatuur
Nokia Streaming Box voor HBO Max, Netflix en o.m. de Vlaamse/Nederlandse apps. Fire Stick 4K Max voor o.m. Prime Video en Franse zenders én 3 chromecasts met google tv voor o.m. keuken en bureau, die laatste mét vpn voor BBC Iplayer en All 4-zenders. In de slaapkamer ook nog een CI+ Module van Telenet. -
Telenet Belgie en Ziggo nederland worden 1 groep
pollegazon reageerde op digitaal kijker's onderwerp in Nieuwsberichten
Er is wel één significant verschil, de Telenet helpdesk wordt vanaf mei e.k. geoutsourced... https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/12/04/telent-gaat-deel-callcenter-en-it-dienst-outsourcen-vakbond-ba/ -
Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland
pollegazon reageerde op 1pm's onderwerp in Off topic
In mijn filiaal hier aan kust al wéken 1,395 de liter. Wat verder een Esso en Lukoil, idem dito... Wanneer het echter boel wordt in pakweg Davos, zou dat ook wel eens snel afgelopen kunnen zijn. -
Dazn 3 en Dazn Pro League 3 verdwenen uit app-tv.
pollegazon reageerde op PLsat's onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
De cijfers (onder voorbehoud)... VTM meldde vandaag dat DAZN rond 150 000 abonnees zou hebben. De maandprijs (voor wie tekende voor één jaar) komt op minstens 19,99 euro. Dat zou rond 36 miljoen opbrengen. Té weinig ingeval er geen commerciële deals worden (werden) afgesloten met 2 of 3 telco's, want DAZN betaalt jaarlijk 84 miljoen aan de Jupiler Pro League. Dat ze ermee stoppen is dus logisch, want ze zouden op die manier +200 miljoen verlies maken indien ze de 5 jaar zouden uitdoen. Heel benieuwd hoe dít afloopt. -
Dazn 3 en Dazn Pro League 3 verdwenen uit app-tv.
pollegazon reageerde op PLsat's onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
DAZN heeft de Pro League net gemeld dat ze het contract met onmiddellijke ingang beëindigen. De kans is dus reeël dat er vanaf komend weekend geen Belgisch voetbal meer op tv zal te zien zijn. Wordt vervolgd. -
Beetje seksistisch clipje (normaal in die tijd), maar ook voor mij één van de mooiste nummers ever gemaakt.
-
Ik weet niet of de beeldkwaliteit goed genoeg is voor F1 - want zélf geen fan - maar Tipik zit uiteraard ook in de gratis Auvio app van de rtbf zenders.
-
Dazn 3 en Dazn Pro League 3 verdwenen uit app-tv.
pollegazon reageerde op PLsat's onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
De Telco's zullen ook niet meer betalen voor een "Pro League-kanaal" dan dat ze nu zouden willen betalen voor het DAZN-aanbod - waardoor de clubs nooit het geld gaan krijgen dat ze nu via het DAZN-contract zouden krijgen. -
Dazn 3 en Dazn Pro League 3 verdwenen uit app-tv.
pollegazon reageerde op PLsat's onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
Bij De Tijd weet men ook dat er met name vanuit Franstalig België gelobbyd werd uit politieke hoek om toch tot een akkoord te komen. De verwachting is dat ook andere grote spelers, met name VOO/Orange en Telenet, eveneens overstag zullen gaan zodra een akkoord met Proximus bereikt is. Volgens de tender zouden zij alvast recht hebben op dezelfde voorwaarden. Overigens liet DAZN al verstaan dat er ook met kleinere operatoren wordt gesproken. Daarbij valt in de coulissen de naam van DIGI, al zouden die gesprekken vooral op langere termijn zijn gericht. -
Ik moet hier een stuk of tien van onze schilderdeuren verven, zijn geprimerd gekocht. Om veel smoswerk te vermijden, zou ik graag eerste het beslag verwijderen, maar vind niet meteen op internet de juiste "how to". Iets met een veertje maar weet niet met welke tool dus. Bijgevoegd twee foto's van hoe de klinken eruit ziet... compressjpeg.zip
-
Dazn 3 en Dazn Pro League 3 verdwenen uit app-tv.
pollegazon reageerde op PLsat's onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
Toen ik nog bij Orange was en DAZN Eleven heette, had je het buitenlands pakket met drie zenders (Bundesliga, Serie en Primera Division, League 1... - zonder Premier Leauge) gratis in het standaard pakket. Enkel voor Belgisch voetbal betaalde je apart - denk 10 euro ??? -
CI+ kaartjes van Telenet worden niet meer geactiveerd vanaf 1 september 2025
pollegazon reageerde op RaveMaus's onderwerp in Ziggo, Telenet, Delta
Hangt ervan af naar welke je kijkt hé Tonski. Ik vind wel mijn gading bij o.m. BBC, Channel 4 en nog wat Britse zenders. Back on topic. Ik heb nog wel zo'n CI+ kaartje en denk er sterk aan (vermits ik eerstdaags mogelijk van provider wissel) of ik het niet van de hand moet doen? Ik vraag me af of - als ik later weer bij Telenet zou aansluiten - ik die dan nog actief kan zetten als originele eigenaar. Verstaan we dat ook onder activeren ?? -
Ik weet natuurlijk niet wat je huis waard is en hoe gezond je bent, maar de cijfers die Ceesv gaf kloppen wel degelijk. Mijn vader zit in een deftig WZC met ruime kamer & dito badkamer. Hij vetaalt 3500 euro per maand voor eten, verzorging etc. Kosten van medicatie, doktersbezoeken, kleren e.d. komen daar bovenop. Reken dat jij dit ook zou betalen en hopelijk nog minstens 20 jaar leeft, dan kom je op een kapitaal van (@ 4000 per maand) bijna 1 miljoen euro. Ik denk dus dat in jouw geval een mooie serviceflat wellicht voordeliger zou zijn.
-
Begin jaren '60 was de levensverwachting in Nederland (bij mannen) gemiddeld 71 jaar. Tegenwoordig is dat 84 jaar. https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/37450
-
Bij ons in Vlaanderen noemen we dat Woonzorgcentra, bejaardenhuizen zijn echt zo jaren stillekes. Gemiddeld blijft iemand daar nog een jaar of twee "uitbollen" - op je 67ste (tenzij zwaar behoeftig) ernaar toe gaan is een aanslag op de sociale zekerheid. Wie wil er nu 15 jaar of zo in een WZC geleefd hebben ?
-
Dazn 3 en Dazn Pro League 3 verdwenen uit app-tv.
pollegazon reageerde op PLsat's onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
Betaalbaar is relatief natuurlijk, prijzen vanaf 15 euro en dat geldt dan enkel voor de eigen Franse competitie, wie méér (Premier League enzo) wil zien, zal alsnog langs moeten bij DAZN & co. Wél zijn er ook formules via Carrefour, Prime Video enz mogelijk. La saison 2025-2026 de Ligue 1 s’ouvre avec une nouveauté majeure : Ligue 1+. Pour suivre huit matchs sur neuf chaque week-end, plusieurs formules d’abonnement sont proposées. Du Pass Ligue 1+ à 14,99 € avec engagement au Pass mobile à 9,99 € pour les moins de 26 ans, en passant par les offres sans engagement, chaque supporter peut choisir selon ses besoins et son budget. Ces tarifs incluent la possibilité de suivre la Ligue 1 sur deux écrans en simultané, hors version mobile simple. Pass Ligue 1 : 14,99 €/mois avec engagement 12 mois (9,99 € les trois premiers mois si souscription avant le 31 août). Pass mensuel : 19,99 €/mois sans engagement. Pass mobile : 14,99 €/mois (sans engagement) pour un seul utilisateur sur mobile, tablette ou PC. Pass mobile – de 26 ans : 9,99 €/mois. -
Dazn 3 en Dazn Pro League 3 verdwenen uit app-tv.
pollegazon reageerde op PLsat's onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
Zal ook niet gebeuren. In het totale plaatje van DAZN is België maar een voetnoot. Het is ook een testcase, als ze toegeven aan de druk van de providers dan is het hek van de dam en staan de contracten overal onder druk, ook in landen waar het voor DAZN nu "rustig" is. -
Dazn 3 en Dazn Pro League 3 verdwenen uit app-tv.
pollegazon reageerde op PLsat's onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
Reclame was bescheiden, vooral voor DAZN zélf. De beeldkwaliteit naar mijn gevoel niet zo goed als op de kabel, iets beter dan de eerste matchen op het WK voor clubs, al heb ik toen - vanwege in Zuid-Europa - gekeken op mijn nieuwe Samsung tablet. Dit keer via hun app op mijn Nokia 8010 box. Toch zal ik wachten tot er een doorbraak komt bij de onderhandelingen met de providers. -
Dazn 3 en Dazn Pro League 3 verdwenen uit app-tv.
pollegazon reageerde op PLsat's onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
Afgelopen seizoen ging het wel enkel om wat Ziggo ziet als topwedstrijden, ze coveren dus niet élke match. Verder denk ik dat de contracten met buitenlandse afnemers (ook in Portugal, Kroatië e.d. zenden ze matchen van de Jupiler Pro League uit) niet noodzakelijk gelijk lopen met die met de Belgische providers. -
Dazn 3 en Dazn Pro League 3 verdwenen uit app-tv.
pollegazon reageerde op PLsat's onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
In Gazet van Antwerpen online versie staat net dat DAZN de stekker uit de onderhandelingen heeft getrokken. De kans dat er nog een akkoord komt vóór de competitiestart is daardoor volgens de krant zo goed als onbestaande. -
Dazn 3 en Dazn Pro League 3 verdwenen uit app-tv.
pollegazon reageerde op PLsat's onderwerp in CanalDigitaal / TV-Vlaanderen
Een beetje een rare maatregel, want op DAZN Pro League 3 waren er nooit (behalve één of twee keer per seizoen) live wedstrijden. Zoals de fans weten worden in de Belgische Jupiler Pro League quasi nooit twee wedstrijden op hetzelfde uur gespeeld, tenzij de laatste dag van de reguliere competitie (dan spelen ze allemaal op hetzelfde uur). Dus zijn enkel de zenders 1 & 2 belangrijk. Voor de rest is het voorlopig nog onduidelijk of TV Vlaanderen (net als Proximus/Orange & Telenet) nog Belgisch voetbal gaat uitzenden, het zijn moeilijke (en harde) onderhandelingen, want het aantal mensen dat hiervoor premium prijzen wil betalen daalt met de dag.
