Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat ligt niet aan de Quad-lnb maar aan de multiswitch. Op de meeste merken multiswitches kunnen alleen maar Quattro-lnb's aangesloten worden. Op EMP en Spaun ook Quad-lnb's en misschien nog wel meer merken.
Een Quad-lnb wordt ook wel Quattro-Switch lnb genoemd. Er zit dus al een switch ingebouwd. Dat het ene merk multiswitch wel met quad-lnb's overweg kan en het andere merk niet, heeft met de aansturingspulzen te maken die naar de lnb gaan.

Geplaatst:

Tip ' als je ook wil opnemen zul je wel per decoder waar je mee wil opnenen een extra kabel moeten trekken ' dus misschien beter een swith met een paar extra aansluitingen ?

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Geplaatst: (aangepast)

Volgens mij kan je met een multiswitch alleen maar quattro lnb's (LV, LH, HV, HH) gebruiken. Edit op pagina 2 staat dit ook al maar blijkbaar zijn er enkele switches die ook met een quad werken

aangepast door Endeavour

Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)

• Moderator
Geplaatst:

Sommige switches hebben op hun  ingangen de bijbehorende stuursignalen (13 of 18 volt en 22 kHz,) waardoor je toch een quad LNB kunt gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik heb geen idee welke merken en types zowel met Quattro als met Quad-lnb om kunnen gaan maar dit staat in de hoofdcatalogus van Spaun.
Het is gewoon een kwestie van de juiste signalen vanaf de multiswitch doorsturen naar de lnb's.

post-60869-0-93477000-1443550900.png

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Het heeft even geduurd, maar heb a wat door de kruipruimte trekken van wat nieuw kabels, vandaag m'n 4 quad lnb's aangesloten op de EMP MS33/12PIU-6; alles werkt feilloos.

Nog even twee vraagjes:

1. Ik heb (zover ik weet) 1 coaxkabel naar de 1ste verdieping, maar wil daar graag twee tv's op aan sluiten. Kan dit d.m.v. een splitter o.i.d.?

2. Ik heb. 4 lnb's (13.0, 19.2, 23.5 en 28.2), maar heb nog wat kabel over en een 5 de lnb is natuurlijk zo gekocht. Wellicht een satelliet waar wat FTA-zenders op te vinden zijn, waar Amerikaanse series of films te zien zijn. Iemand een tip?

Thanks.

Geplaatst:

Een Johansson Stacker-DeStacker kan ook overweg met een multiswitch, zie bijlage. Het kan hooguit problemen geven als je te veel signaal hebt maar dat is altijd te verzwakken.

post-60869-0-79260500-1452018889_thumb.jpg

• Nieuwe aanmaken...