Ga naar inhoud
Sat4all gemigreerd! LEES HIER VERDER! ×

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onlangs is de Topfield 2401 richting slaapkamer gegaan en in de woonkamer is er een Technisat DIGIT ISO STC+ voor in de plaats gekomen. Momenteel 1 satelliet met 2LNBs voor zowel Astra 19.2 als de 23.5 en aangesloten op 1 antenneaansluiting op de receiver.

Met de Topfield kon er dan dmv de Aston Crypt Duo (software v226) op 1 kanaal worden gekeken en een ander kanaal worden opgenomen. Dat krijg ik bij de Technisat niet voor elkaar.

Als je instelt dat er gebruik wordt gemaakt van 1 antenne ingang dan kun je of kijken of opnemen en bij keuze van 2 antenne signalen dan blijft er een zwart, vermoedelijk omdat er op de 2e ingang geen signaal aangesloten is?

Bij de instellingen van de recorder (DVR) kun je ook kiezen voor 0/1/2 gebruik van tuners. Als ik daar 0/2 kies gebeurt hetzelfde als hierboven, bij keuze 1 gaat het opnemen boven het kijken en kun je wel opnemen maar niet meer kijken, tenzij je van zwart beeld houdt...... :-)

Lijkt erop dat het cardsharen via de Aston Crypt Duo icm de Technisat niet echt lekker aan de praat te krijgen is, tenzij ik iets geheel fouts doe uiteraard :-)

Ik kan me herinneren dat in the good old days je wel eens een passthrough maakte van antenne ingang1 naar antenne ingang 2...is dat wellicht een optie??

Wie o wie weet raad??

• Nieuwe aanmaken...